welk conversie programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homaco

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2017
Berichten
27
Heb een mp4 filmpje gezonden aan een kennis die een iphone heeft.
Het filmpje kon zij niet afspelen.
De extensie moet mov zijn zegt ze.
Nu zoek ik een eenvoudig programma om vanuit Windows 10 mijn mp4 filmpje te converteren naar mov.
Daarbij moet het dan ook nog geschikt zijn voor het kleine schermpje van die telefoon.
Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Hoeveel mb mag zo'n filmpje zijn?
Bij voorbaat mijn dank voor een reactie.
Met vr. gr.
Wil
 
Ikzelf raad Handbrake aan. Erg makkelijk programma.
 
Post het op YouTube en het is niet alleen goed af te spelen maar de conversie die YouTube doet geeft vaak een beter resultaat dan wat programma's om te comprimeren, bestandsformaat te veranderen en afmetingen of verhoudingen aan te passen kunnen.
 
Bedankt voor de hulp.
Nu ik hier toch ben met allemaal deskundige heb ik nog een aanvullende newbe vraag.
Een klein filmpje van 30 seconden in mp4 is ongeveer 3 mb groot.
Als ik dit filmpje omzet via bijv. Handbrake naar mov dan is de grote ineens 7 mb.
Eerste vraag is hoe komt het dat het bestand zoveel groter is als het origineel.
Is er behalve Handbrake nog een simpel programma om om de extensie te wijzigen?
De filmpjes worden als bijlage in gesloten in een e-mail bericht.
Wat kan ik het beste doen om de bijlage niet te groot te laten zijn of worden?
Bij voorbaat weer mijn dank.
Wil
 
Probeer VSDC. http://www.videosoftdev.com/

Als het nog te groot is en verder comprimeren of de resolutie verlagen helpt niet of is ongewenst, dan kan je een video archiveren. Dat wil zeggen: pak het in met bijvoorbeeld 7Zip in verschillende delen die net groot genoeg zijn. Het archiveringsprogramma zet ze op de bestemming dan weer aan elkaar wanneer de afzonderlijke delen in de zelfde map staan.
 
Eigenlijk is e-mail helemaal niet bedoeld voor verzenden van filmpjes. Menigeen heeft nog een inkomende-mail map met beperking. Krijg je allerlei vervelende meldingen dat de mail niet verzonden kon worden omdat de mailbox van de ontvanger vol is.

En zoals al eerder gemeld klopt het verhaal eigenlijk niet, iPhone kan prima mp4 afspelen.
Zojuist een mp4 filmpje naar mezelf gemaild (1Mb...) en die speelt uitstekend af, zelfs rechtstreeks vanuit de mail-app.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan