Wissen/wijzigen gegevens uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JefMang

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2019
Berichten
22
Beste Forum leden, nogmaals wil ik graag, als beginneling, een beroep doen op jullie intelligentie om mij uit de nood te helpen. Mijn probleem is het volgende : Ik probeer een planning programma in mekaar te knutselen, wat mij ook is gelukt zoals je in het bijgevoegde bestand kunt testen. Echter ik zou ook graag records uit een op voorhand geselecteerde tabel willen verwijderen of wijzigen. Ik krijg enkel de gegevens gewist uit de listbox door er dubbel op te klikken en verder kom ik echter niet.
het zou als volgt moeten gaan : Wanner ik op de toets wijzigen klik, opent zich een userform met daarin een listbox en comboboxen. De comboboxen dienen om een selectie te maken en op basis hiervan zou in de listbox de geregistreerde gegevens moeten zichtbaar worden. Dubbel klikken op een record zou dit moeten wissen zowel uit de listbox als uit de tabel. Dit laatste , uit de tabel wissen lukt mij niet.
 

Bijlagen

  • Planning_programma.xlsm
    179,6 KB · Weergaven: 41
't Zal hier wel mee lukken.
Opgelet: enkel Werkblad (Ploeg 4) is aangepast.
En je kan het enkel testen met Team West en West 4

Om problemen met datums te vermijden zou je beter een kolom toevoegen met getallen.
Datums geven immers altijd problemen ivm de Amerikaanse notatie.
 

Bijlagen

  • Planning_programma.xlsm
    162,3 KB · Weergaven: 55
Beste Luc,
Dank je wel voor je oplossing, hiermee kom ik wel verder.
Vermits ik nog niet zo sterk ben in het programmeren in VBA zal ik je oplossing goed bestuderen.:thumb:
 
Je kan de VBA code wel bestuderen.
Let er vooral op wat elk codewoord doet (opzoeken), en hou er rekening mee dat mijn code best eenvoudiger kon, indien je sommige zaken in je werkbladen zou aanpassen.
Ik geef een voorbeeld:
Op elk werkblad heb je een bereik een naam gegeven. Dit bereik was voor mij te klein, vermits ik er plots een formule aan heb toegevoegd.
De VBA code kan al eenvoudiger indien je het bereik meteen wat zou uitbreiden.
Idem indien je meteen de getalwaarde van de datums in je tabel zou zetten, en eveneens in je Listbox (deze kolom mag je dan trouwens wel verbergen.)

Enfin... leef je maar uit. Alles wat je er uit kan leren is mooi meegenomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan