Windows 10 aanschaf en activatie ervan

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.662
Hallo leden,

Mijn vaders pc draait nu nog win7, hij wil daarom W10 aanschaffen.

Kan de activering gedaan worden met de originele Win7 (op zijn huidige pc geïnstalleerde) licentie ?

Groeten, Whittey
 
Niks aanschaffen want upgraden is nog steeds gratis.
Maak een installatie-medium ( dvd of usbstick ) met de tool op deze pagina.
Vanuit Win 7 de setup op het installatiemedium starten en de upgrade uitvoeren.
Windows wordt na herstart automatisch geactiveerd.
 
Maar, niet iedere PC die met Windows 7 is gekocht, kan probleemloos Windows 10 draaien. Voorbeelden zijn dan dat het geluid het niet doet, of het netwerk.
Zulke problemen zie je vaker gebeuren bij all-in one PC's en laptops dan met (zelf) samengestelde desktop PC's.

Ik zou eerst op Google zoeken op het merk/model, 'Windows 10' en 'problem' of 'issue' in de zoekregel.
Als je dan weinig of niks vindt, is de kans groot dat die computer probleemloos Windows 10 kan draaien.
 
Laatst bewerkt:
@Scrapheap, moet ik het installatiemedium creëren op de desbetreffende computer ?

@Vandahl, ik zal es kijken welke problemen ik zou tegenkomen , bedankt !
 
Nee, dat kun je op elke willekeurige Windows-pc doen m.b.v. het hulpprogramma onder de blauwe knop op deze pagina.
De download is de MediaCreationTool20H2.exe.
Deze voer je uit, zorg ervoor dat je een 8 Gb usbstick aansluit.
Deze tool zal je vervolgens vragen of je een een upgrade wil uitvoeren of een installatie-medium voor een andere pc.
Kies de laatste en daarna kiezen voor usb flash-station ( stick ).
Hij laat dan automatisch de stick zien of een ander usb opslagmedium, CONTROLEER DAT !! of koppel alle usb-opslag af voor je met deze tool aan de gang gaat.

De tool heeft ongeveer 30 - 45 minuten nodig voor de stick gebruiksklaar is, je krijgt daar een melding van.

Overigens moet je , na opstarten vanaf de stick, kiezen voor Upgrade omdat je alleen op die manier nog gratis van Win7 naar Win 10 kunt.
Wil je een schone Win 10 installatie, dan kun je na de upgrade als Win 10 geactiveerd is, nogmaals de installatie uitvoeren maar dan alle partities verwijderen onder "Geavanceerde schijf-opties" .
Je hebt dan geen upgrade overblijfselen van Win 7 meer.
Windows wordt dan automatisch weer geactiveerd als er een werkende internetverbinding is.

Succes ermee :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Update:
Nog even gekeken naar de tip van VanDahl, de geluidskaart levert problemen op, tis voor mij niet erg, maar het het is niet voor mij ..

Het betreffende moederbord is een ASrock N68 nogwat van 2010 .. Het zal wel op een upgrade uitkomen, bedankt voor de hulp!
 
Hallo Peter, dankjewel voor de tip, voor ik me zover kan herinneren is het idd een Asrock N68C-S UCC, voor volledige zekerheid zal ik de pc nog eens moeten zien.
Het geeft in ieder geval meer hoop, een nieuwe pc kopen kan altijd nog !
 
Ik ben erachter gekomen dat het een ASRock N68 S3 UCC moederbord betreft, welke voor zien is van een nForce 630a chipset/Geforce 7025
 
Fijn, dankjewel !
We gaan binnenkort es een upgrade naar W10 doen, bedankt allemaal voor de hulp/info !
 
Tja, van een upgrade naar W10 is het niet gekomen .. het is een geheel nwe pc geworden !
Toch bedankt voor het meedenken en tips, want de oude pc is mij geschonken, ik kan er binnenkort mee aan de slag !
 
Nieuw hobbyproject dus als kerst presentje....altijd leuk om te kijken wat het uiteindelijk oplevert :D:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan