OpenCart versus WP

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.674
Hoi,
Iemand kan een website met webshop overnemen, deze gebruikt OpenCart (http://www.desinterklaaskapper.nl/). Hosting is www.neostrada.nl
De gene die het over kan nemen heeft Wordpress (http://www.desinterklaaskapper.nl/ zonder webshop).

Is het mogelijk om een OpenCart makkelijk om te zetten naar een WP met Woocommerce?
Of moet dit allemaal handmatig gebeuren?

En wat zou een goede optie zijn:
1. de huidige webshop met OpenCart overnemen en dan zo laten,
2. Overzetten naar zijn eigen website en de domeinnaam die hoort bij de OpenCart webshop laten doorlinken naar zijn eigen domeinnaam,
3. andere optie.

Ik hoor graag wat jullie meningen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het is mogelijk om van OpenCart naar WooCommerce over te gaan.
Persoonlijk vind ik Wordpress + Woocommerce niet echt een aanrader en zie het meer als een downgrade, maar het is mogelijk.

Zie ook: https://stackoverflow.com/questions/56697208/how-to-migrate-opencart-to-woocommerce

Beste oplossing is om dit naar een CSV-bestand te expertoren, en die te importeren in WooCoomerce. Je moet dan wel de rest van de webshop-configuratie doen omdat een migratie daarin tussen verschillende systemen dermate complex is dat niemand zijn vingers eraan wilt branden.
 
Persoonlijk vind ik Wordpress + Woocommerce niet echt een aanrader en zie het meer als een downgrade, maar het is mogelijk.
Ik denk eerder dat het voor de persoon waar het voor bedoeld is, beter is aangezien hij al een website Wordpresss heeft en omdat hij een starter is die (met respect) geen kaas gegeten heeft van de randzaken en installaties van een website. Verder kijk ik zijn teksten na. Ik heb toen zijn website gemaakt (sinterklaaskrullen) en nu wil hij dus die webshop overnemen (daar is hij voor benaderd). Dus ja, wat is voor hem het makkelijkst? Hij wil wel zelf de webshop gaan beheren met mij als back-up.
 
Als het geen grote webshop is zou het kunnen.
Ik heb pas nog een discussie gelezen over iemand die met Wordpress + WooCommerce flinke traagheid had op een beest van een server.
Het was dan wel een webshop met ruim 1000 producten die met 30 bezoekers(!) al onbereikbaar werd. OpenCart is er naar mijn idee veel beter voor geschikt omdat je geen overhead van het o zo logge Wordpress erbij hebt ;)
Ter informatie: Mijn site die niet op Wordpress draait heeft eerder dit jaar nog een stroom van 150 - 200 bezoekers per minuut kunnen verwerken. En dan heb ik het over een gemiddelde VPS met 2 core, 2 GB

Wordpress is leuk voor een simpele site, maar je moet echt een hoop dingen tweaken om het wat sneller te maken. Ik zie regelmatig wel eens Wordpress-sites met een trage TTFB (Time To First Byte) die op Wordpress draaien.
Dat wil je echt niet aan klanten voorschotelen, en vooral niet als ze lekker neuzen op een webshop. Beste advies voor Wordpress gebruikers: Zorg voor goede caching plug-ins. Ga ook niet voor elke designscheet (gallerijtje, tof effect) een add-on zoeken, maar bouw dit direct in je templates via de child-template functie. En beperk dus het aantal plugins.

Het belangrijkste van een webshop is dat het moet kunnen schalen, en dat kan met WooCommerce niet. Misschien wil je later uiteindelijk wel tijdelijke data in Redis opslaan of in MemCached om de belasting te verlichten. Met een fatsoenlijk eCommerce pakket moet dat eenvoudig kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn ook import plugins nadat je bij OpenCart een export hebt gedaan.

Bekijk de demo van OpenCart eens, het is makkelijker dan veel mensen denken.
Het gaat meer om kennis over product/voorraad/order/klant/enz. begrippen en die zijn in OpenCart hetzelfde als in WooCommerce.

Het verschil
WP bestaat uit pagina's met een webshop uitbreiding.
OpenCart is een echte webshop met pagina uitbreiding.

Voordeel van WooCommerce kan zijn dat er meer themes beschikbaar zijn.
Voordeel van OpenCart is de goede performance en het uitgebreide systeem van extensies.
 
Het verschil
WP bestaat uit pagina's met een webshop uitbreiding.
OpenCart is een echte webshop met pagina uitbreiding.
Duidelijk.

De website die hij kan overnemen zit bij een andere hosting (neostrada) dan waar hijzelf zit met zijn sinterklaaskrullen.
Ik ben bang dat hij de controle gaat verliezen als hij 2 hostings heeft; verder moet hij dan 2x hostingskosten betalen, dat is naar mijn mening zonde.

Woocommerce is zo op zijn website geïnstalleerd, dus dat is een voordeel. Wat hijzelf gaat verkopen weet ik nog niet, ik neem wel aan dat de artikelen (nog maar 7 in de webshop die hij wil overnemen) ook in zijn bezit komen.

Ik heb hem de opties voorgelegd, maar wil dus van jullie weten wat de beste optie zou kunnen zijn.
2. Overzetten naar zijn eigen website en de domeinnaam die hoort bij de OpenCart webshop laten doorlinken naar zijn eigen domeinnaam,
Die vind ikzelf wel een goede optie, dan heeft hij alles bij elkaar. Maar wil hij dat zelf?
Ik hoop het snel te horen van hemzelf.
 
Laatst bewerkt:
Nog een optie. Als de klant vraagt om de WP website intact te houden en helemaal apart de webshop te gebruiken dan heb je 2 domeinen, elk met een eigen installatie. In dit geval kan je met subdomeinen werken maar persoonlijk zou ik het dan helemaal gescheiden houden. Voor de buitenwereld bestaat de webshop nog steeds, alleen de eigenaar is veranderd.

WooCommerce geeft aan dat 100.000+ producten geen probleem is maar dat moet je met een korreltje zout nemen, dat gaat nooit lukken op een kleine shared server. Het is dan geen dikke stroop maar een dikke leemlaag.

Het lijkt erop dat de klant niet veel verschillende producten in de webshop catalogus gaat opnemen.
WooCommerce is dan een prima oplossing, eventueel met iDeal integratie, eventueel met verzending integratie.
 
Update:
de heer in kwestie is nog aan het nadenken wat hij precies wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan