• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken naar artikelen uit een totaallijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemiddag,

In de bijlage heb ik de vraag gesteld waarvoor ik graag een oplossing zou willen hebben, maar waar ik zelf niet volledig uitkom.
Het gaat om het invullen van artikelen in kolom B op basis van een tabel met alle artikelen.

M.vr.gr.
Eric
 

Bijlagen

  • 0000testma201123.xlsx
    13,8 KB · Weergaven: 22
Ik denk dat je op zoek bent naar getrapte validatie, zoek daar eens op
 
Beste JVeer en natuurlijk alle anderen,

Eigenlijk komt mijn vraag op het volgende neer:
Als ik in cel B3 een aantal letters invoer dan is het de bedoeling dat ik uit de lijst via datavalidatie alleen de artikelen zie die deze lettercombinatie in zich hebben, bv. "aa" moet geven de artikelen kaas en pindakaas. Hieruit maak ik dan de keuze.
Dan ga ik naar cel B4 waar ik dan weer een andere letter combinatie ingeef, bv. col, nu zie ik cola. Deze kies ik dus en ga daarna naar cel B5 enz. enz.
Ik hoop dat ik mijn vraag zo wat duidelijker heb gemaakt.
 
Probeer het maar eens.
 

Bijlagen

  • 0000testma201123.xlsb
    17,7 KB · Weergaven: 24
Beste VenA,

Dit is een prachtige oplossing! Ik zie dat u de naam "Gevonden" opgenomen hebt in de formule van kolom G.
Hebt u verder nog iets gedaan wat ik nu niet zie. Misschien dat u wat uitleg kunt geven. Ik ben helemaal tevreden.
 
Dat kan je zelf ook wel onderzoeken. (zie de cellen A1, A2 en de macro achter het blad)
 
Ga ik doen. Ik had niet in de gaten dat er gebruik gemaakt werd van een macro omdat het geen xlsm-bestand is maar een xlsb.
Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan