• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Planning bezoeken beschikbaarheidcheck

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arno1973

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2016
Berichten
13
Goedemiddag allen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:
Voor een vereniging maken wij afspraken met klanten.
Dit doen we op verschillende datum’s en met verschillende groepen
Bijgaand heb ik file gezet, wat een beetje laat zien wat ik bedoel.

Ik wil dus een algemeen invoerblad, waarin alle gegevens staan. Een tweede blad laat
Zien per datum welke groep het is (in kolommen) en welk tijdstip al is bezet. (zie Starttijd en Eindtijd)
Het zou vervolgens fijn zijn dat naam van klant in deze kolom is te zien.

Wie kan mij helpen. Ik kom wel een eind, maar krijg niet voor elkaar dat zowel waarde wordt opgezocht van zowel nummer als de daarbij behorende tijden in kolomvorm

Alvast bedankt voor jullie moeite

Groet Arno van Rijswijk:cool:
 

Bijlagen

  • Basis test.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 42
Zoiets voor B13?
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($E:$E;1/(1/SOMPRODUCT(($A$2:$A$6=$C$8)*($B$2:$B$6=B$11)*($C$2:$C$6<=$A13)*($D$2:$D$6>=$A13)*RIJ($2:$6))));"")
Mocht je Excel 365 gebruiken dan kan deze ook:
Code:
=FILTER($E$2:$E$6;($A$2:$A$6=$C$8)*($B$2:$B$6=B$11)*($C$2:$C$6<=$A13)*($D$2:$D$6>=$A13);"")
 
Laatst bewerkt:
Zoiets voor B13?
Code:
=ALS.FOUT(INDEX($E:$E;1/(1/SOMPRODUCT(($A$2:$A$6=$C$8)*($B$2:$B$6=B$11)*($C$2:$C$6<=$A13)*($D$2:$D$6>=$A13)*RIJ($2:$6))));"")
Mocht je Excel 365 gebruiken dan kan deze ook:
Code:
=FILTER($E$2:$E$6;($A$2:$A$6=$C$8)*($B$2:$B$6=B$11)*($C$2:$C$6<=$A13)*($D$2:$D$6>=$A13);"")

Hoi Alex,

SUper bedankt! Hier kan ik verder mee en is precies wat ik bedoel!

Many many Thanks!:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling op formule van Alex

Hoi,

Tweede vraag is, wat moet ik aan de formule van Alex
worden bijgesteld, als ik alleen de eerste cel van de naamvermelding wilt zien,
en de andere blanco, maar toch als een blokje kan zien?

Bedankt voor het meedenken!

Groet Arno
 

Bijlagen

  • Basis testII.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 40
Mag het ook via Voorwaardelijke Opmaak?
 

Bijlagen

  • Basis testII (AC).xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 36
Mag het ook via Voorwaardelijke Opmaak?

Hoi Alex,

Dit is zeker ok, als je verder borduurt op voorwaardelijk opmaak.
In basis, moeten allen velden GROEN gekleurd zijn.
Als vervolgens wel de cellen ROOD zijn waar een waarde in voorkomt,
maar voorwaarde is dat alleen de eerste cel de waarde bijvoorbeeld "TEST1" is te zien,
de resterende van de cellen die daarbij horen, alleen de kleur ROOD, maar niet de tekst

Als dat nog is te regelen dan ben ik je erg dankbaar en dan kan ik eindelijk vanuit dit voorbeeld
de worksheet bouwen, met jou/jullie hulp.

Gr. Arno
 
Zoiets als in bijlage?
 

Bijlagen

  • Basis testII (AC2).xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 39
Zie bijgevoegde file. Ik heb geprobeerd om vanuit het invoerblad, de formule zoals eerder door Alex gebouwd, te vertalen naar deze file. Echter krijg ik het niet voor elkaar
om dezelfde formule werkend te krijgen zoals in voorbeeld file eerder. Wat doe ik fout?
 

Bijlagen

  • Plan-DIT DeSintKan.xlsm
    27,9 KB · Weergaven: 36
Er stonden de nodige foutieve verwijzingen in de formule. Ik zou voortaan ook met "echte" tijden rekenen, dan krijg je automatisch juiste notaties.
 

Bijlagen

  • Plan-DIT DeSintKan (AC).xlsm
    30,5 KB · Weergaven: 44
Er stonden de nodige foutieve verwijzingen in de formule. Ik zou voortaan ook met "echte" tijden rekenen, dan krijg je automatisch juiste notaties.

Hoi Alex,

Ik heb gekeken, maar als ik iets aanpas, dan wordt alles groen......
Als ik dus iets in BASIS muteer dan krijg ik geen Output in "5-dec" bijvoorbeeld :(
 
Telkens QUOTEN is niet nodig. Gebruik de veel groter knop "reageer op bericht" op tekstvak "snel reageren" onderaan.

Plaats s.v.p. weer voorbeeld van wat je dan gemuteerd hebt. Anders is het zo lastig te zien wat er fout gaat. Bij mij ging alles prima.
 
Hoi Alex,

Zal ik doen in vervolg. Zie bijgevoegde bestand. In BLAD1, heb ik mijn screenshots
ingegeven VÓÓr en NA mutaties.
- Kan het zijn dat het problemen heeft aangezien het als XLSM bestand is opgeslagen?

Als je denkt dat het beter is WEL tijdsnotaties te gebruiken, dan zal ik wel eerst alles aanpassen.
Laat maar weten! Heeft dit dan geen invloed op de formule?

Ik hoor het graag van je/jullie

Gr. Arno
 

Bijlagen

  • Plan-DIT DeSintKan (AvR) (2)).xlsm
    336,3 KB · Weergaven: 33
Misschien goed te vermelden: ik heb zelf Microsoft Excel 2013 Pro, waar ik gebruik van maak.....
 
Er zit een fout in de formule. _xlfn.SINGLE geeft aan dat Excel een functie niet kan vinden omdat de functie nog niet voorkomt in jouw versie. Waarschijnlijk is dat het @-teken dat erin geslopen is.

Zie bijlage, hier heb ik bovenstaande gecorrigeerd en ook de Excel tijdsnotatie gebruikt.
 

Bijlagen

  • Plan-DIT DeSintKan (AvR) (AC3).xlsm
    32,6 KB · Weergaven: 36
Super, super bedankt Alex! Nu doet hij het en kan ik verder! Bedankt voor al je hulp in deze! :thumb:

Gr. Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan