• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bloeigrafiek planten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvanwijk

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2018
Berichten
182
Mijn vraag wordt het duidelijkst met bijgevoegd voorbeeldbestand.
Wie heeft een idee hoe ik deze bloeigrafiek kan maken?
 

Bijlagen

  • Bloeischema.xlsx
    20 KB · Weergaven: 18
Dat wordt lastig met formules, er bestaat niet een functie zoals ALS.KLEUR. Misschien dat er met VBA iets mogelijk is, maar daar mogen anderen een uitspraak over doen.

Als het mogelijk is een "x" of iets dergelijks in het bloeischema te zetten dan zijn er wel formule-opties.
 
Laatst bewerkt:
methode 1 (methode 2 is ook mogelijk, lichte aanpassing)
 

Bijlagen

  • Bloeischema.xlsm
    28,4 KB · Weergaven: 15
@COW18

Dit is precies wat ik bedoelde! Fijn dat het toch kan met Excel en dat je dit gemaakt hebt.
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor optie 2, dan staan de bloeimaanden in 1 kolom en hoef ik niet de info over 12 kolommen te verdelen.
Zou je die (lichte) aanpassing nog willen doen?

Bij optie 2 komt kleur in kolom A, naam in kolom B en bloeitijd in kolom G (!)
 
Laatst bewerkt:
de gegevens in "bloeischema" staan in een tabel, voor mij gemakkelijk, voor jou vermoedelijk eventjes wennen
.
 

Bijlagen

  • Bloeischema.xlsm
    27,2 KB · Weergaven: 21
Dat werkt, super! Bedankt!

P.S. ik zie de tabelvorm niet zo in het "bloeischema", maar dat maakt niet uit, helemaal duidelijk zo, ook fijn de toelichting in de macro!

Screenshot_A.jpg
 
zo beter ? andere tabelopmaak
 

Bijlagen

  • Bloeischema.xlsm
    28 KB · Weergaven: 29
@cow18

Toch nog even een vraag: als ik de bloemkleur (kolom A) niet invoer via celeigenschappen -> opvulling maar via voorwaardelijke opmaak (formule) dan werkt de macro niet: is dat logisch?
Is de formule in de macro eventueel daarop aan te passen?
 

Bijlagen

  • Bloeischema (2).xlsm
    41 KB · Weergaven: 14
Dat is een kleine aanpassing. Ik weet niet of het in alle versies van Excel werkt. Volgens mij vanaf XL-2010

Code:
kleur = c0.Cells(r).Offset(, -1).[COLOR="#FF0000"]DisplayFormat[/COLOR].Interior.Color
 
Alternatief:
 

Bijlagen

  • __Bloeischema snb.xlsb
    27,6 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan