• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken uit meerdere tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarmJan2034

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2020
Berichten
6
Goedendag allemaal,

Ik ben voor mijn werk een planning aan het maken en heb in de planning een formule gemaakt om uit 2 tabellen gegevens te halen en in laat vullen.

Nu moet de planning worden aangepast naar 8 tabellen.
Dit is de huidige formule:

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D2;Tabel7[#Alles];2;ONWAAR));VERT.ZOEKEN(D2;Tabel4;2;ONWAAR);VERT.ZOEKEN(D2;Tabel7;2;ONWAAR))

Kan iemand mij helpen of gebruik ik een verkeerde formule?

Hoor het graag :)
 
Hier een voorbeeld. Ik heb de tabelnamen aangepast zodat hier naar verwezen kan worden.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 39
Ik gok dat in de echte tabellen niet staat "materiaal - x", "uitvoering - x" dus hierbij nog een optie die een tabel kiest o.b.v. het type (kolom A). De methode van opzoeken is vergelijkbaar.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld1 (AC).xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 26
Dag AlexCEL,

Klopt inderdaad.
Heb de formule ingevuld alleen vult hij niks in.
Waar staan de A,B,C,D,E voor in uw formule?

Groeten.
 
Heb de formule ingevuld alleen vult hij niks in.
Als je geen Excel 365 gebruikt afsluiten met Control+Shift+Enter, het is een Matrixfunctie.

De A,B,C,D,E is de eerste letter van het type uit kolom A.... Op basis van de uitkomst van de VERGELIJKEN functie wordt hierbij de juiste tabel geselecteerd.
 
Als je geen Excel 365 gebruikt afsluiten met Control+Shift+Enter, het is een Matrixfunctie.

De A,B,C,D,E is de eerste letter van het type uit kolom A.... Op basis van de uitkomst van de VERGELIJKEN functie wordt hierbij de juiste tabel geselecteerd.

Heb dit bovenstaande ingevoerd alleen vult de formule nog steeds niks in. Heb al gekeken wat er fout zou kunnen zijn alleen ik kan het niet vinden.
 
S.v.p. niet telkens hele berichten QUOTEN. Gebruik de VEEL grotere knop "reageer op bericht" of tekstvak "snel reageren" onderaan.

On-topic:
ik kan het niet vinden.
Ik ook niet zonder voorbeeld van wat je gedaan hebt.

Hebben je tabellen wel de goede namen?
 
Laatst bewerkt:
Hebben je tabellen wel de goede namen?[/QUOTE]

Yes, het probleem was dat ik in plaats van bijvoorbeeld een ''A'' een ''As'' stond. zo kon hij het niet vinden. Werkt nu perfect.

Heel erg bedankt voor de goede en snelle hulp :thumb:
 
Schoot me nog te binnen... en in 1x raak dus.

Mooi dat het nu werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan