Database/applicatie openen maximaal in window

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
243
Onderstaande code opent een Access applicatie echter is deze niet volledig geopend (zie bijlage).
Weet iemand toevallig hoe ik de applicatie geheel in de scherm kan openen ipv zoals in bijlage want dit levert problemen op.
Zo kan er een beveiliging op staan wanneer je de applicatie voor het eerst open en zie je niet direct bovenin de knop om de beveiliging te deactiveren.
En ja de tabellen zijn ook zichtbaar maar daar ben ik nog mee aan het stoeien...

Code:
Function OpenApplicatie(strAppName As String) As Boolean
Dim db

    On Error GoTo OpenApplicatieErr
        
    Set db = New Access.Application
    db.OpenCurrentDatabase strAppName
    DoCmd.Quit
    
OpenApplicatieErr:
If Err.Number <> 0 Then
    Err.Clear
End If

End Function
 

Bijlagen

  • printscreen_opendatabasse.png
    printscreen_opendatabasse.png
    121,3 KB · Weergaven: 36
Beste Sander,

Bestand => Opties => Huidige datbase => Formulier weergeven... en daar selecteer je het gewenste formulier.

Opgelet: men kan nog steeds de datbase openen met de shiftknop ingedrukt. Maar wanneer je je medewerkers kan vertrouwen kan je dit gerust zo laten.
Wat je ook kan doen (maar dan moet je ook voorgaande stappen uitvoeren) : Opslaan als, en dan kies je voor MDE maken.

In dat laatste geval moet je zeker zorgen dat je je database ook op een normale manier bijhoud, want die MDE kan je niet meer wijzigen.

succes
 
Dank Luc

Punt is dat ik de formulier idd gewoon geactiveerd krijg zoals jij aangaf en in de bijlage die ik meestuurde ook te zien is echter de Access window is volledig geopend: Docmd.Maximize
En terugkomend op mde, dat heb ik idd geprobeerd echter werken mijn klanten met zowel 32 bits en 64 bits en dan werk mde niet.
Het is idd zo dat je de shift knop moet uitschakelen en moet ik nog echt gaan uitzoeken.
Heb eerder al goede tips hier gekregen.
 
Een mogelijke oplossing... maar ik kan het helemaal niet testen, en bovendien weet ik niet eens of het lukt.
Maar kan je geen 2 versies van je bestand maken?
Eentje dat je opslaat als MDE op een 32 bit PC en eentje dat je opslaat als MDE op een 64 bit PC?

Overigens... ik zie dat het om klanten gaat.
Mijn bestanden worden ook door klanten gebruikt, en ik heb nooit problemen op dat punt. Ik maak er ook geen geheim van hoe ze de Shift knop moeten gebruiken.
Maar gezien de betaling toch maar éénmaal is, en ze vervolgens zonder probleem verder hulp mogen verwachten, hoef ik ook niet bang te zijn dat ze query's en tabellen en zo kunnen zien.
De programmacode is echter wel beveiligd.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Luc

Nog steeds balen dat de MS Access window niet volledig geopend wordt want dat blijft dus nog een probleem.
Terugkomend op mde.
Wanneer je gebruikers zowel Office 32 bits en 64 bits hebben geinstalleerd dan is het niet mogelijk met een mde te werken.
Ik heb er twee a drie dagen mee zitten *****n en uiteindelijk achter gekomen dat dit niet te doen is.
Ik werk dan met een .mdb echter ik wil niet dat de klanten elkaars gegevens kunnen zien dus ik zal dit echt nog moeten dichttimmeren.
Staat morgen uiterlijk overmorgen op het programma.
Hoe heb jij de programmacode beveiligd? Misschien hanteer jij een methode die ik niet ken.
 
Programmacode is bij mij gewoon beveiligd met een wachtwoord. Al de rest staat open.
Vermits ik vrijwel uitsluitend werk voor kleine zelfstandigen, is er eigenlijk geen probleem dat ze alle gegevens kunnen inzien.
Als je werkt met vertrouwelijke gegevens die toch niet door iedereen mogen gezien worden, zou je misschien nog kunnen werken met verschillende versies van je front-end database, waarin je dus ook maar een beperkt aantal tabellen importeert.
Je kan zelfs tabellen importeren uit verschillende Access bestanden... en die Access bestanden zelfs op verschillende locaties zetten. Zo heb je toch al de mogelijkheid om sommige gegevens moeilijker bereikbaar te maken voor onbevoegden.

Volledig afschermen lijkt me eerlijk gezegd bijna onmogelijk. Zeker niet als daar één of andere nerd zit die er een sport van maakt om alles en nog wat te kraken.
Soms is het ook wel een beetje een vorm van vertrouwen... en wie dat vertrouwen krijgt mag er in mijn ogen geen misbruik van maken.
Bij véél van mijn klanten (niet allemaal) zie ik af en toe ook wel hun tabellen. Maar de enigste redenen waarom ik die dan open, is om te zien of alles naar behoren werkt. Nooit om te zien hoe hun zaken draaien.
 
sanders1969,

Zet het formulier op PopUp.

Er zijn wel programmacode's om de shiftkey uit te zetten, maar dan moet er wel een inlogmenu gemaakt worden om er zelf nog in te kunnen komen.

gr. Cor
 
Goedemorgen,

@ LucHeyndrickx
Klopt ik werk al idd met verschillende tabellen die gekoppeld worden per type klant. Heel dat beveiligen moet ik naar een hoger niveau trekken en heb al een paar goede pogingen gewaagd echter nog geen succes maar ga daar spoedig mee aan de haal.
@ Pletter
Formulier staat al op popup. Het betreft niet de applicatie zelf maar de window van MS Access die niet volledig geopend wordt, zie bijlage dan is het meteen duidelijk.
Dcmd.Maximize zorgt er voor dat de formulier geheel getoond wordt in window echter de window van MS access zelf is niet geheel geopend en daar zit ik mee te stoeien.
 
sanders1969,

probeer het eens met deze code.


Code:
Dim PlPath As String, PlAccess As New Access.Application
PlPath = "D:\Access\Access2000-2003\kalender.mdb"

PlAccess.Visible = True
PlAccess.RunCommand acCmdAppMaximize
PlAccess.OpenCurrentDatabase PlPath


Gr. Cor
 
@ Pletter
Jaaaa het werkt!
Veel dank want was hier al een tijd mee aan het klooien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan