fotoweergave van gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

yourdjeric

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2019
Berichten
100
Hallo helpers

Bestaat er zoiets als een slider op je website zetten waarin men zelf een foto upload?
Lijkt me leuk dat bepaalde groep mensen (dus niet iedere bezoeker) een promotie afbeelding upload en dit wordt weergegeven op de website in een slider.

Het hoeft niet perse een slider te zijn, als iedereen maar zonder inlog gegevens een foto kan laten weergeven op onze website.
dat het een roterende effect heeft is zoals bij een slider is een leuk effect.

* Ik ben gevorderd met html5 & css3 (geen expert)
* Ik werk in notepad++ & via templates
* Ik ben bekend om een slider aan te maken
* ik gebruik een gesloten dj login pagina, waarin de groep dj's kunnen inloggen.
* niemand beschikt over mijn ftp gegevens.

In afwachting een reactie wat mij kan helpen.....

Met vriendelijke groet

E.B.
 
Door te uploaden met PHP ;-)

Ikzelf gebruik de class van Verot.net die hier te downloaden is:
https://github.com/verot/class.upload.php

Werkt echt goed. Je kan er eenvoudig mee resizen,en andere eenvoudige manipulaties erop loslaten.
En het is ook meteen veilig gemaakt, zodat je niet zelf over veiligheid hoeft na te denken (stel je voor dat iemand een eigen PHP-script upload, wat je echt niet wilt).
 
Laatst bewerkt:
Prima, laat maar weten of het lukt.
Ikzelf zou adviseren om na een upload de bestandsnamen in een database op te slaan. En daaruit de foto-gegevens op te halen bij het opbouwen van je slider.
 
als iedereen maar zonder inlog gegevens een foto kan laten weergeven op onze website.
Uh, begrijp ik het goed dat 1000 personen, per persoon 1000 foto's van 4 MB kunnen uploaden? Is er genoeg opslagruimte? Het is duidelijk wat ik met dit voorbeeld bedoel, iedereen (ook vervelende personen) kunnen zonder inlog veel uploaden. Vergelijk het met spam email maar in dit geval zijn het spam foto's.
 
Onthoud ook dat jij verantwoordelijk bent. Als je Jan en Alleman ongecontroleerd foto's laat updaten heb je ook kans dat er auteursrechtelijke foto's geupload worden. En jij bent dan diegene die een factuur krijgt, en niet weet wie dat gedaan heeft.
 
Of nog erger, dat je een upload/download doorgeefluik bent geworden van foto's waarvoor je zwaar strafbaar bent. Op het moment dat zulke foto's op jouw server staan ben jij de eigenaar van de foto's.
 
Klopt, daarom altijd een goede disclaimer hebben, en bij voorkeur zorgen dat je logt wie wat uploadt.
 
En heb je al gekeken naar de Verot class? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan