Microsoft Word document verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
493
Bij het intikken van een Word document moet ik per ongeluk een combinatie van toetsen hebben aangeraakt waardoor het hele document in een oogwenk verdween: ik zag opeens een wit blad. Ik vond wel een back up terug maar daarin stonden alleen maar de eerste tien regels van het document. Ik werk niet met OneDrive en kan het document dus ook niet terug vinden in de Cloud. Het autoherstel stond aan maar ook daar vind ik het (gewiste?) document niet terug. Weet iemand wat er kan gebeurd zijn? En of ik het document nog ergens kan terugvinden? Voor mij is dit natuurlijk een kleine ramp, er zit niet anders op dan herbeginnen, tenzij iemand mij kan helpen...
 
Ik had een paar dagen geleden hetzelfde. Ik heb nog direct Ctrl+Z (undo) geprobeerd, maar is niet gelukt. Verder nog de opties die jij hebt gedaan, ook niet gelukt. Erg vervelend, maar ik moest opnieuw beginnen. Nog in de prullenbak gekeken?
 
Laatst bewerkt:
Als documenten nog in Word staan, en er gebeurt wat waardoor Word niet correct wordt afgesloten, dan wordt bij opnieuw laden van Word het Autoherstel bestand geladen. Als het document echter is afgesloten zonder bewaren, en Word wordt óók correct afgesloten, dan heb je pech en is er niets meer aan te doen.
 
Jammer! Heeft iemand idee welke toetsencombinatie ik per ongeluk heb aangetikt? Dat is de reden waarom het hele document plots verdween.
 
Dat is haast niet meer na te gaan ... "normaal" zou je af kunnen sluiten met een toetsen-combinatie van Ctrl + F4 of Ctrl + W
Er zit in het vervolg niks anders op dan de tips van Octafish op te volgen.

Een extra tip die wellicht handig is: Gebruik de toetsen-combinatie Crtl+S om telkens als er weer een significant stukje in het document gereed is heel snel op te slaan.
Crasht Word oid dan heb je dat document nog of de herstel optie van Word kan ook uitkomst bieden.
Bij documenten waar veel werk in zit, daar bewaar ik er bestandsversies van en ik backup ze vaak zodat ik zeker ben van een zeer recente versie.
Tja... Als je je er aan went is dat heeeeel veel minder werk dan een verloren document opnieuw maken.
Zorg dat het in je manier van werken zit en je merkt echt dat het amper moeite kost.
 
Laatst bewerkt:
Een vriend ontdekte de oorzaak van het verdwijnen van een Word document: ctrl+n doet het document verdwijnen. De vraag blijft of het document onherroepelijk gewist is, ofwel of het nog ergens kan terug gevonden worden. Maar waar dan?
 
Een vriend ontdekte de oorzaak van het verdwijnen van een Word document: ctrl+n doet het document verdwijnen.
Dan heeft hij het imho niet goed getest want dit maakt juist een compleet nieuw document aan en laat een bestaand maar niet opgeslagen document compleet met rust.
Helaas, maar die optie is het zeker niet.
Tenzij je de toekenning van die combi ctrl+n in Word bewust aangepast hebt, als dat al zou kunnen (nooit gecheckt) want dat gaat niet zo maar..
Je mag opzoek naar een andere reden.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt wat route99 zegt: <ctrl>+<n> maakt een nieuw document aan, meer niet. De meeste sneltoetsen werken op basis van de <ctrl> toets (soms met de <Shift> erbij + de eerste letter van het Engelstalige commando. Dus <ctrl>+<new> maakt een nieuw bestand, <ctrl>+<save> bewaart een bestand, <ctrl>+<open> opent een document. Als je, met meerdere open documenten, vervolgens Word afsluit, al dan niet met sneltoetsen, vraagt Word voor elk document of je dat wilt opslaan. Als je dan op ‘Nee’ klikt, ben je het document (of alle gemaakte wijzigingen in die sessie) kwijt.

Ik zou die vriend een introductie Word voor zijn verjaardag geven :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan