Harddisk wordt niet meer herkent in windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi een samsung 1 tb hdd harddisk wordt niet meer herkent in de verkenner van windows 10.
Is het overleden? Het is langer dan 7 jaar oud.
 
Hallo

Uit uw overdaad aan info kan ik niet uitmaken of ....

Dit een 2.5" of 3.5" is .

Sata of in een u.s.b. enclosure.

Spindelt deze nog , of is deze helemaal dood ??

Een gok , maar heel veel voorkomende fout is een kortgesloten inversie beveiligingsdiode (die over de voedingsspanning is gemonteerd)

Bij de u.s.b. modellen met voedingssadaptor , controleer je uiteraard of deze nog in orde is ... (multimeter)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Sorry. Het is een 3,5 sata disk rechtstreeks op het moederbord aangesloten in een hotswapbay. In de bay kan ik niet horen of het spindelt.
 
En met iets als Minitool, ook dan niet zichtbaar...?
Als ook met Minitool niet zichtbaar, dan enkeltje bodem kliko...
 
Een stekkertje los dan misschien? De schijf klikt in ieder geval niet. De schijf uitbouwen want anders kan er geen zinnig woord over gezegd worden. Wat ik wel eens had dat waren schijven waarvan de contactpunten tussen de printplaat en de behuizing van de schijf slecht waren geworden. Wat vocht en vonkjes doen dit materiaal snel wegvreten. Goed kijken dus hoe de staat van de stekkerverbindingen en de contacten waarop de print van de harde schijf ligt is.
 
Het is niet meer te bereiken. Van alles geprobeert.
 
Dan afscheid nemen.....jammer maar helaas.....
Dingen hebben niet het eeuwige leven, afgelopen week nog een 3 Tb schijf uit m'n NAS vervangen na 8 jaar trouwe dienst....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan