ls u zich bij deze externe computer wilt aanmelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rjk65

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2020
Berichten
21
is iemand bekend met de volgende melding:

Als u zich bij deze externe computer wilt aanmelden, dient u de machtiging 'Aanmelden via Terminal
Server toestaan' te hebben. Standaard hebben de gebruikers van de groep Externe
bureaubladgebruikers deze machtiging. Als u geen lid van deze groep, of van een andere groep met
deze machtigingen, bent, of als de groep Externe buraubladgebruikers deze machtingen niet heeft,
dient u deze machtiging handmatig te verkrijgen

Deze komt bij het aanmelden vanaf een W10 client naar een W2016 server. Voor zover bekend is er niets aangemaakt mbt het aanmelden via RDP, . De foutmelding komt bij gewone gebruikers, niet bij de admin. De admingroup heeft als enigste rdp sessies op de server. Maar deze fout komt bij het aanmelden op een W10 client als gewone gebruiker.
Ik vraag mij af wat deze fout kan veroorzaken en hoe dit op te lossen.
dank voor de hulp.
 
Ik snap de vraag niet helemaal : u probeert aan te loggen aan een externe Windows 2016 server ?
Ik begrijp toch goed dat u niet aan wil loggen op een share, een gedeelde schijf maar wel degelijk op de server zelf ? als machine ?

Dan is het toch héél normaal en de gewone werking dat u als niet admin/niet gebruiker van deze server zelf de vraag krijgt of u extern bureaublad wil gebruiken...
Mis ik iets ?
 
Die fout zie je als een gewone gebruiker een RDP verbinding maakt met een server. Zo is het standaard ingesteld en hoort ook zo te zijn.

Enige reden om dit anders te doen is als je een RDS rol op de server hebt geïnstalleerd. In dat geval is het wel handig als je gebruikers verbinding kunnen maken met de server.
 
Dank voor de reactie. Ik krijg deze melding bij het aanmelden op een client(zoals bij de vraag vermeld), dus niet op een server. Ik zie even niet waarom deze melding komt
 
En je bent wel lid van de juiste groepen, zoals vermeld in de melding die je krijgt?
 
Is de Win10 client een home versie... dan kan het echt niet....

https://www.ct.nl/workshops/remote-desktop-extern-bureaublad-windows/
Voor andere versies staan d vinkje wel goed op de client... zie plaatje.

Remote-desktop-extern-bureaublad-Windows-activeren-inschakelen-Professional-e1563544662846.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan