• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterturbo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Goedemorgen,

Ik ben al een aantal dagen aan het stoeien met de functie aantal.als. Nu ben ik vaak handmatig aan het veranderen van criterium terwijl het bereik gelijk blijft. hier moet toch een handig trucje voor zijn lijkt me, maar ik krijg het niet voor elkaar.
De functie aantal.als bestaat uit (bereik;criterium. als voorbeeld gebruik ik (a1:b10;"voetbal"). nu heb ik dus een hele lijst met criteria die ik ingevoerd heb en zo netjes onder elkaar alle 'aantal.als'te zien krijgen van alle criteria. nu wil ik die kolom kopieren zodat ik van een ander bereik dezelfde lijst krijg, maar met hetzelfde criterium. als ik de kolom kopieer, moet ik overal het bereik 1 voor 1 handmatig veranderen. hoe kan ik dit atuomatisch laten aanpassen voor de hele kolom met verschillende criteria?

alvast bedankt!

update:

bestand bijgevoegd. de criteria blijven in iedere cel hetzelfde, hoe krijg ik nu voor december senl dezelfde kolommen als in november alleen dan met een ander bereik?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk uw voorbeeldbestand vergeten bij te voegen?

Probeer deze formule eens:

=AANTAL.ALS(INDIRECT(C1);"voetbal")

in de cel C1 zet je dan A1:B10

wanneer je de tekst in C1 verandert, dan verandert ook het resultaat.
De tekst in cel C1 moet wel een bereik weergeven bv: A1:G10 of G10:F100

succes,

Luc

Doe lekker mee met gokken zonder voorbeeldje:
Code:
=AANTAL.ALS(KIEZEN(G1;A1:B10;C1:D10;E1:F10);"voetbal")
Met in G1 de waarde 1, 2, 3, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan