Snelkoppelingen naar webpagina's werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

huubh

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Berichten
53
Beste lezer cq helper,

Na problemen met Google Chrome, heb ik de actuele versie verwijderd en vervolgens (na herstart) m.b.v. Edge de jongste versie van Google Chrome (64bit !) geïnstalleerd en (weer) standaard browser gemaakt. Nu blijkt dat alle internet-snelkoppelingen niet meer werken; foutmelding 'de executable, waarnaar deze snelkoppeling wijst, wijst niet naar de juiste locatie ed'. In de eigenschappen van de koppeling staat: "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application".

Het blijkt dat de nieuwste Chrome is geïnstalleerd in "C:\Program Files\Google\Chrome\Application", dus de snelkoppelingen wijzen allemaal naar de verkeerde locatie. Een enkele koppeling repareren (C:\Program Files (x86)\Google veranderen in C:\Program Files\Google) is een oplossing. Maar al mijn koppelingen staan natuurlijk verkeerd, dus een heksentoer ....:eek:

Systeeminfo: laptop HP pavilion G6, Windows 10 Home jongste versie.

Vraag: Is er een (gratis) applicatie om alle snelkoppelingen aan te passen of kan ik Google Chrome in de "x86-locatie" installeren?

Alvast dank.
Huub
 
Als Google Chrome je standaard browser is dan hoeven die snelkoppelingen de locatie van Google Chrome helemaal niet te bevatten.
Zo'n snelkoppeling maak je eenvoudig aan door de website vanuit de adresbalk met het slotje naar je bureaublad te slepen.
 
Laatst bewerkt:
@edmoor, En dat voor iemand met een leeg bureaublad.:thumb::d
 
Haha, ja.
M'n bureaublad is dan het tussen station ;)
 
Dankje EdMoor, is bekend.

Maar, ik héb de vele koppelingen al en die werken niet meer..... ik zoek dus een oplossing voor een probleem
 
Dan begrijp ik het niet.
Als je de snelkoppelingen op die manier hebt aangemaakt bevatten ze helemaal geen verwijzing naar een locatie op schijf.

Zie:
Snelkoppeling naar website.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je bijlage doet het niet.
 
Dat had ik inderdaad ook gezien.
Ik denk dat het een probleem van de website is.
Om het wel toe te voegen klik je op Ga geavanceerd en gebruik je daar de paperclip in het menu.
 
kan ik Google Chrome in de "x86-locatie" installeren?

Ja, dat kan, maar dan moet je eerst je huidige 64-bits versie van Chrome verwijderen.
Daarna download en installeer je de 32-bits versie van Chrome.
Ga daarvoor naar deze website: https://www.google.com/chrome/
Klik daar niet op de blauwe knop Chrome downloaden, want dan krijg je weer de 64-bits versie.
Scrol op die website helemaal naar beneden.
Onder Chrome-familie klik je op Andere platforms.
Daarna verschijnt er een venstertje waarin je kunt kiezen voor de 32-bits versie van Chrome:
5fc4f59bb40fe-Ashampoo_Snap_2020.11.30_14h26m28s_001_.png
 
Er is geen bezwaar om het in deze map, voor 32 bits applicaties, te installeren. De vraag is of de installer daaraan meewerkt en je vrij kunt kiezen. Vroeger heb ik eens een programma gehad wat een bepaald pad ook in het register aanpaste op de nieuwe locatie zodat je iets ergens anders kon kopiëren. Het kan trouwens zijn dat een programma niet meer voorkomt in de automatisch gegenereerde lijst van standaard te gebruiken om bepaalde bestanden te openen.
 
Resultaat

Beste helpers,

Ik begrijp (nu pas goed) dat ik de 32bit (x86) versie van Chrome had. Ik heb zowel de 32bit als 64bit versie (solo) geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Verder doorzoeken is wellicht interssant, maar dat heb ik er net voor over.
Ik blijf nu draaien met de 64bit versie en pas handmatig de diverse snelkoppelingen aan.

Bednkt voor de assistentie.
 
Glary Utilities heeft een fixer voor snelkoppelingen maar hoe en of die werkt weet ik niet. Overigens zie ik die bijlage nog steeds niet. Ik kan dus niet zien welk adres daar staat en wat gebeurd er als je daar de bestandslocatie opent?
 
Laatst bewerkt:
Bij een echte internet snelkoppeling staat helemaal geen bestandslocatie.
 
Ja, goed de bijlage is niet te zien en het gaat hier niet om een "url" snelkoppeling maar om een .lnk koppeling en daar staat wel een bestandslocatie. Uit post 1 is mij duidelijk dat het hier gaat om een Doel: en Beginnen in:
 
Mij is dat ook wel duidelijk.
Maar mijn bedoeling was dus om aan te geven dat hij beter een URL snelkoppeling kan gebruiken, dat loopt hij niet tegen dit soort problemen aan.
 
Dat is evident maar te laat.;) Dan was dit probleem niet aan de orde geweest. Natuurlijk beter een URL. Waarschijnlijk een bepaalde standaard browser en dan wil je openen met een andere browser en dan maak je een .lnk. Voorbeeld:
Doel: "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" https://www.helpmij.nl/forum/index.php
Beginnen in: "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan