Niet syncen met mailserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jand66

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Berichten
31
Hallo,

Het syncen met de mailserver lukt sinds gistermiddag niet meer op de zakelijke laptop. Voor de fout met het syncen kwam er wel een melding van windows over mijn microsoft account. Daar heb ik op geklikt en toen werd ik naar de inlogpagina van het windows account doorgezet. Ik was het wachtwoord vergeten en ben via meldcode ingelogd en daar mijn wachtwoord gewijzigd.
Daarna ging het syncen van de mail niet meer in mozilla thunderbird, syncen blijft hangen..
De userid waarmee ik inlog op de microsoft website is dezelfde als die waarmee ik inlog op de webmail.

Vervolgens heb ik de prive laptop opgestart en mozilla thunderbird daar geïnstalleerd en daar kan ik wel bij de mail en zie ik ook mail binnenkomen.

Ondertussen thunderbird opnieuw geïnstalleerd maar werkt nog steeds niet. Outlook dan maar gebruiken, maar tijdens het installatieproces, nadat ik IMAP en SMTP en emailaccount had ingevuld, gaf outlook de melding dat er synchronisatieproblemen waren gevonden. Nou wist ik dat al, maar wat veroorzaakt de synchronisatieproblemen

Kan er door het wijzigen van het microsoft account een fout zijn ontstaan tussen beide accounts, emailaccount en windowsaccount???

Tot slot, ik ben er niet zeker van of deze melding valt onder besturingssystemen, maar dat verneem ik dan graag.

Groet,
Jan
 
Hallo Manamana,

Dat is niet het probleem. Alle apparaten konden syncen met de mailserver. Echter sinds woensdag lukt het syncen met de mailserver in modzilla thunderbird niet meer op de pc. Op de pc kan ik wel bij de webmail via een browser. Op de laptop heb ik woensdag thunderbird geïnstalleerd en daar kan ik wel syncen met de mailserver. Nieuwe berichten zijn op de laptop in de inbox van thunderbird te zien. Als ik een bericht op de laptop verstuur via thunderbird is het verzonden bericht te zien in de map "Verzonden". Dit was voorheen op de pc ook zo. Maar nadat ik mijn microsoft account heb gewijzigd werkt dit niet meer op mijn pc.

Er is volgens mij een fout ontstaan in thunderbird nadat ik het microsoft account heb gewijzigd, waardoor er in thunderbird geen verbinding meer kan worden gemaakt met de mailserver. Het heeft bijna zeker iets te maken hebben met het wijzigen van het microsoft account. Thunderbird levert namelijk op de laptop geen problemen op.
Outlook geeft ook problemen op de pc en niet op de laptop. Dus het heeft te maken met een fout op de pc waardoor het syncen in een mailclient niet lukt. Ik heb mij al suf gezocht, maar kan het niet vinden.

Gr, Jan
 
Hallo Manamana,

De link die je hebt aangedragen heeft niet voor de oplossing gezorgd. Ik wil je wel hartelijk danken voor het meedenken en je bijdrage.
Het is uiteindelijk opgelost door het schoonmaken van het register en door het repareren van Windows 10. Daarna hebben de problemen zich niet meer voorgedaan.
 
[COLOR="#000FF"]Verplaatst naar internet sectie.[/COLOR]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan