Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ziggy0031

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2001
Berichten
83
Hallo dames en heren.

Hierbij mijn pc gegevens.
Windows 10 Pro 64-bit

Intel Core i5 6400 @ 2.70GHz Skylake 14nm Technology

16,0GB Dual-Channel 1066MHz (16-16-16-39)

Gigabyte Technology Co. Ltd. B150M-D3H-CF (U3E1)

2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 Ti (EVGA)

Voeding 750 W
Mijn videokaart kan helaas niet alle games meer vanaf 2018.
Mijn vraag is, welke de beste AMD of Nvidia voor deze moederbord?
Gr Ziggy
 
Zoals maestro12 al zegt: je moet eerst aangeven wat je er mee wilt.
Maar je moet ook kijken naar de specs van je huidige computer, zoals:
- hoeveel ruimte heeft je kast, want de nieuwste kaarten zijn behoorlijk groot, zowel in de breedte als in de lengte
- welke stroomaansluiting kan je voeding hebben, want sommige kaarten hebben 2 x 8 nodig
- kan je voeding het so-wie-so aan want sommige kaarten zijn ware stroomvreters
- welke aansluiting heeft je beeldscherm (VGA, DVI, HDMI, Displayport, etc) en welke aansluiting heeft de aan te schaffen videokaart
- hoe heet wil je het krijgen in de zomer: sommige moderne videokaarten verstoken het aantal watts van een straalkacheltje
- last but not least, hoeveel geld wil je max uitgeven. De beste videokaarten kosten meer dan € 1.000

Kortom, je zult heel wat onderzoek zelf moeten gaan doen

Advies: nu er een serie nieuwe videokaarten van zowel Nvidia als AMD op de markt zijn gekomen en sommigen altijd het nieuwste gelijk aanschaffen, is het de moeite waard om ook eens naar 2e hands videokaarten te kijken.
Een kaart waar je leuk mee uit de voeten kan is bijv de Gigabyte Nvidia Geforce GTX 1060 6GB (1xdisplayport, 2xDVI, 1xHDMI) Is al weer 2 jaar oud en kan je wellicht tegen een leuk prijsje aanschaffen.
maar ook voor deze kaart geldt: kijk eerst wat je pc aan kan qua ruimte een aansluitingen.
 
Laatst bewerkt:
Ik Bedankt u beide. zoals u al zij srpchulp zijn veel dingen om op te letten. mijn kast heeft genoeg ruimte, maar ik weet niet of deze moederbord dat aan kan.
Ik probeerde battlefield 5 te draaien maar helaas haperde zelf op low stand, maar de vierde versie draai redelijk, maar na anderhalf uur is gebeurd.
Als deze moederbord het aankan wil ik tussen 500 en 750 euro betalen voor een videokaart.
Ik had met veel plezier deze kaart kunnen gebruiken met oudere games. ik wil naar wat nieuwe games.
Groetjes
 
Oké thx ik wou deze jaar in november naar Ryzen architecture upgraden.
Ik had gewacht op Desktop Best Buy van november Guide van Tweakers maar helaas nog geen Desktop Best Buy Guide.
Wat ik nodig heb is een moederbord processor, en videokaart.
Weet iemand welke systeem best is voor gamen?
 
Dan heb je ook ander ( DDR4 ) geheugen nodig.
Dit is een mooie upgrade-kit met processor, moederbord en 16 Gb geheugen ( link ).
Maar er zijn uiteraard meer aanbieders van dit soort kits.
Kies wel voor een moederbord met een B550 chipset en niet de reeds verouderde B450 want die hebben last van warmte-problemen van de VRM's !

Zet er een vlotte videokaart bij ( bijv. een RTX 3060 Ti ) en je bent klaar voor BF 5 op high en Ultra met goede framerates.
 
Goedemorgen kan ik DDR4 wat ik nu hebt plaatsen in de nieuwe Systeem?
 
Zou ik niet doen, jouw huidige geheugen is veel te langzaam, dat doet afbreuk aan de systeem-presaties...
Een Ryzen is gebaat bij zo snel mogelijk geheugen.
Het geheugen in de gelinkte kit is 3200 MT/s
 
Ik zal een prijs offerte vragen bij Azerty, als de prijs hoger is dan de Xbox dan ga ik liever voor een Xbox is ff wennen met de joystick
 
PC gaming of Console is heel anders, ik heb beide en soms gewoon meer zin om languit op de bank te gamen. :)
 
Nou, als je een offerte gaat opvragen kan ik je bij voorbaat al zeggen dat een Xbox veel goedkoper is.
Een beetje game-systeem waar je de laatste games op 1080p kunt spelen kost je minimaal tussen de € 800 - 1000.
Wil je 4K gamen dan zit je op minimaal € 1200 - 1400.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan