Kan ik beeldschermadapters verwijderen? Intel en NVidia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, wat ben jij iedere keer snel. Zo fijn dat je meedenkt.

Ik heb iets anders gevonden: https://www.pcerror-fix.com/guide-to-get-rid-of-windows-10-nvidia-driver-issues
Wat denk je van fix 3. Iedere keer als mijn pc raar doet een update van NVIDIA via start, apparaatbeheer, beeldschermadapters, NVIDIA, rechtermuisknop, stuurprogramma bijwerken

Een dom idee of ben ik al bijna zo slim als jullie en kan ik bij jullie komen werken ; )
 
Indien alleen aan de accu dan wordt de GPU in de CPU gebruikt, aan de adapter schakelt de nVidia in en die moet dan wel zo zijn ingesteld in de nVidia of Intel GPU GUI.
Zo wordt een notebook met een dedicated grafische kaart geconfigureerd, uitzonderingen daargelaten.
Was al aangegeven hoe je de automatische driver update uitzet en dan de juiste van nVidia kunt installeren, dient het notebook wel aan de adapter te hangen.

Wat de reden is waarom mensen toch vaak zo'n prut Acer aanschaffen? prijs vermoedelijk.
Eerst oriënteren en vragen, dan pas aanschaffen.
 
Je kunt fix 3 altijd proberen, werkt dat dan heb je mazzel.
Baat het niet, dan schaad het niet.
Je kunt het stuurprogramma altijd opnieuw installeren.

Ik heb zelf ook een Nvidia videokaart maar ik kies er altijd voor om alleen de driver te installeren en niet de rest van de meuk die meegeleverd wordt ( PhysX, Geforce Experience, 3D Vision ).
Dat doe je door de driver handmatig te installeren en tijdens de installatie te kiezen voor Advanced i.p.v. Express installation.
Bij Xpress wordt nl. alles geïnstalleerd zoals de meuk hierboven genoemd.
Bij Advanced krijg je een scherm met alle onderdelen en daar kun je de vinkjes weghalen bij die meuk zodat alleen de driver wordt geïnstalleerd.
Het is geen garantie dat daarmee je probleem weg is maar de kans is wel groter.
Daarbij wordt er bij het opstarten van de laptop ook minder in het geheugen geladen ( Geforce Xperience bijv ) zodat de belasting iets minder is...
 
Dag Lange Pier,

Je hebt helemaal gelijk. Ik had deze Acer niet moeten kopen. Maar ik ben een nitwit en vertrouwde op de reviews van Coolblue.
Bij mijn volgende laptop zal ik hier een oproep posten.

Ik zal er eens op letten of mijn laptop alleen kuren heeft als de adapter erin zit. Goede tip.

Het uitzetten van de automatische driver update is niet gelukt. Ik kan de gpedit.msc niet op mijn laptop krijgen.
 
Dag Scraphead,

Klinkt goed om alleen de driver te installeren en niet de rest.

Jouw uitleg over alleen de driver installeren snap ik helaas niet helemaal. Sorry. Te blond denk ik (en vrouw). Hoe installeer ik deze handmatig? Eerst deleten? Of eerst opnieuw downloaden? Via welke link?
 
Als je gpedit.msc niet geïnstalleerd krijgt kun je de eerder door mij gelinkte register-methode volgen, dan heb je dat gpedit helemaal niet nodig.
Enne, Coolblue en ook Bol.com hebben maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk verkopen.
Dat doen ze o.a. d.m.v. het verkopen van mooie praatjes, zaken mooier doen voor komen dan ze zijn....
 
Registermethode durf ik niet. Er staat:

Warning: This is a friendly reminder that editing the Registry is risky, and it can cause irreversible damage to your installation if you don't do it correctly. It's recommended to make a full backup of your PC before proceeding.

Als er iets misgaat, kan ik helemaal niks meer met mijn laptop...
 
Dé manier is de huidige driver verwijderen, dat doe je door de laptop op te starten in Veilige Modus.
Op deze pagina lees je hoe je dat doet.
Verwijderen doe je m.b.v. DDU.

Je download eerst een oudere of de nieuwste driver voor de kaart in jouw laptop bij Nvidia, wat je kiest is helemaal aan jezelf.
Daarna download je DDU.
Start de laptop in Veilige Modus en gebruik DDU om de huidige driver te installeren
Herstart daarna de laptop en installeer de eerder gedownloade driver.
Gewoon de installatie starten maar dan dus Advanced kiezen en niet Xpress ! en de vinkjes weghalen behalve bij de driver......

Succes :thumb:
 
Lange Pier,

Ik ga de stappen van nr 1 van de link volgen. Fingers crossed.
Kan ik dan wel weer de laptop gebruiken mét de adapter aangesloten?
 
Registermethode durf ik niet. Er staat:

Warning: This is a friendly reminder that editing the Registry is risky, and it can cause irreversible damage to your installation if you don't do it correctly. It's recommended to make a full backup of your PC before proceeding.

Als er iets misgaat, kan ik helemaal niks meer met mijn laptop...

Hoeft ook niet, via apparaatbeheer doen, staat toch in die link?
Waarom je de driver moet verwijderen ontgaat mij, de Windows nVidia driver wordt gewoon overschreven en je dient ook de Intel GPU driver te gebruiken.
Handige tool ervoor.
https://nl.drvhub.net/
Ben geen voorstander van dat soort tools maar vind deze erg goed.
 
Nou mannen, ik heb System -> hardware uiteindelijk gevonden en het vinkje op NO gezet. Controlpaneel/configuratiescherm staan niet bij mijn startknop gek genoeg. Maar via zoeken kwam ik er.

Ik hoop zo dat het probleem nu is opgelost.

Hopelijk hoef ik mij niet meer bij jullie te melden. Nogmaals super bedankt voor jullie hulp!
 
Wordt ook niet meer getoond in W10, zoeken en op control zoeken.

Driverhub gebruikt?
 
Moet ik die drivershub ook nog doen? Jij was er toch geen voorstander van? Ik dacht dat ik klaar was met het vinkje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan