Google drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
568
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Als ik een bestand kreeg opgestuurd via Google mail dan kon ik dat gewoon op mijn pc
downloaden. Sinds vandaag staat er naast de "Pijl omlaag" (downloaden) ook een teken
voor Google drive.
Ik kan nu het bestand niet meer op mijn pc downloaden en in een map zetten, maar
het komt altijd in Google drive terecht. Hier staan dan de "gedownloade bestanden"
wel vermeld, maar ik kan ze niet naar de juiste map verplaatsen.
Kan ik Google drive uitschakelen? Want ik kan het niet vinden op mijn PC In het
configuratie scherm: "een programma verwijderen"
Ik gebruik W10
 
Als ik op de pijl naar beneden klik wordt het bestand gewoon in mijn standaard downloadmap gezet.
 
Hallo manamana,
Heb ook een probleem met lokaal opslaan van Google-documenten, zie mijn nieuwe onderwerp van vandaag.
Betreft jouw reactie in dit onderwerp (van Gunneweg) niet zakelijke software (Workspace??); zie bijlage??
 

Bijlagen

  • Schermopname (61).png
    Schermopname (61).png
    329,3 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Ben nog steeds op zoek naar een oplossing. Ik wil alleen maar gewoon
een bestand downloaden naar de downloadmap en niet naar Google drive.
Daar kan ik het betreffende bestand niet gewoon op mijn PC zetten.
Met de oplossing van "manamana" kom ik er toch niet uit.
 
Ik heb dacht door het register aan te passen volgens onderstaande methode de
oplossing te hebben gevonden, maar helaas!!!
Echter na een herstart is nog steeds dezelde knop om te downloaden aanwezig
plus het Drive symbool. Maar het downloaden naar de download map lukt niet meer.


Dit werkt dus niet

Synchronisatie stoppen in Windows 10 Home
Om erin de Home versie van Windows 10 voor te zorgen dat de automatische synchronisatie wordt uitgeschakeld en om de snelkoppeling naar OneDrive die in het systeemvak staat weg te halen, moet je de Register-editor gebruiken.

Druk op de Windows-toets en typ regedit. Kies in de zoekresultaten de Register-editor. Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE > Software > Policies > Microsoft > Windows. Klik met de rechtermuisknop op de map Windows en kies Nieuw > Sleutel. Geef deze nieuwe map de naam OneDrive.

Klik met de rechtermuisknop op de OneDrive map die je zojuist hebt aangemaakt, en kies Nieuw > DWORD (32 bits)-waarde. Geef de waarde de naam DisableFileSyncNGSC en zet de waarde ervan op 1 door erop te dubbelklikken en het getal 1 te typen in het vakje bij Waardegegevens.

Wil je OneDrive later toch weer inschakelen, navigeer dan naar HKEY_LOCAL_MACHINE > Software > Policies > Microsoft > Windows > OneDrive en zet de waarde op 0.
 
@route99
Deze optie werkt helaas ook niet want de opslag staat nog steeds
ingesteld op de downloadmap.
 
@route99
Dank voor de informatie. Vind idd one-drive maar kan deze niet deïnstalleren.
Heb zelfs al een vorig herstelpunt terug gezet, maar niets helpt.
Weet niet wat je bedoelt met
pas dan aan met mijn 1e tip
Is one-Drive wel hetzelfde als Google Drive?
 
One-drive is idd van MS
De standaard plek voor downloads staat standaard ingesteld op
C:\Users\Home\Downloads. Maar dat lost het probleem niet op.
Want hoe deïnsstalleer ik Google Drive?
 
https://www.makeuseof.com/tag/disconnect-uninstall-google-drive-pc/
Uninstall Google Drive On Windows 10
To remove Google Drive from Windows, you'll just need to uninstall it like any other program. Open Settings (using the Win + I shortcut if you like) and browse to Apps > Apps & features.

Use the search box or scroll down to find Backup and Sync from Google, which is the new name for the Google Drive app.

Click Uninstall and walk through the steps to remove it from your computer. Once this is done, you'll need to reinstall the app if you want to start syncing files to this computer again. Your Google Drive folder will stick around, but it's cut off from your account.
 
@manamana
De pagina, waarnaar jij linkt begint met
'Stoppen met synchroniseren van Google Drive-bestanden met 'Back-up en synchronisatie'

Als je geen back-up van de bestanden op je computer wilt maken, kun je stoppen met synchroniseren.'

Eerst gaat het over synchroniseren van 'Google Drive-bestanden' en daarna over 'de bestanden op je computer'.
Ik had vroeger ook Backup en synchronisatie op mijn computer, maar ben dat kwijtgeraakt bij een crash.

Ik herinner me, dat het 'rondje' altijd maar draaide, wat ik vervelend vond en had niet het idee, dat het alleen maar om die paar Drive-documenten van mij ging??
 
@manamana

Als ik op de link klik Krijg ik het volgende scherm, maar niet de tekst:" Klik op Back-up en synchronisatie van Google en dan Verwijderen"
Ben er nog steeds niet uit. Ik heb zelf het abonnement op drive opgezegd, maar dat kan pas per augustus 2021. Wist zelfs niet dat ik
daar een abo op heb (stom!! maar oud)

Bekijk bijlage 353570

Bekijk bijlage 353571

Het teken van drive staat nu nog steeds bij downloaden

Drive is ook niet te vinden bij de apps
 
In mijn systeemvak staan geen blauwe of witte wolkjes helaas,
Ik heb toen de onderstaande aanwijzingen gevolgd en synchronisatie uitgezet.

Als het pictogram niet wordt weergegeven in het systeemvak, wordt OneDrive mogelijk niet uitgevoerd. Selecteer Start, typ OneDrive in het zoekvak en selecteer vervolgens OneDrive in de zoekresultaten.

Ik heb wel een mogelijke oplossing voor mijn probleem gevonden, nl
door op de link met Rechts te klikken en dan te kiezen voor:
"link openen in een nieuw tapblad"
Het bestand wordt dan op de normale manier gedownload.

Bedankt voor het geduld en all adviezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan