• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal kw per auto uit een omschrijving halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spetie

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2016
Berichten
48
Goedemiddag,

ik heb een groot databestand met meer dan 1500 auto's.
Die auto's hebben een omschrijving met het aantal kw erin. Sommige auto's hebben dat niet.
Ik zoek een formule om dat aantal uit die omschrijving te halen.
Probleem is echter dat de omschrijvingen nogal verschillen.

Als voorbeeld heb ik een testbestand bijgevoegd, met wat het resultaat van de formule bij een tiental auto's zou moeten zijn.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 28
Ik denk dat je zo wel een eind komt

Code:
=ALS.FOUT(SPATIES.WISSEN(DEEL(Tabel1[@Model];VIND.SPEC("kW";Tabel1[@Model])-3;3));"")
 
Of nog eenvoudiger: =VIND.SPEC("KW";A1)
vervolgens filter je op #Waarde en je hebt het overzicht van omschrijvingen zonder KW in de omschrijving
 
Probeer deze ook eens, geeft volgens mij exact je gewenste uitkomst in kolom B:
Code:
=ALS.FOUT(--RECHTS(LINKS([@Model];VIND.SPEC("kW";SUBSTITUEREN([@Model];" kW";"kW"))-1);3);0)
 
Of met een UDF. Als alleen de pk's bekend zijn worden deze omgezet naar kW.
 

Bijlagen

  • Test (7).xlsb
    15,8 KB · Weergaven: 21
Dan kan ik niet achterblijven met een formule-optie die ook de pk omzet naar kW.
Code:
=ALS.FOUT(RECHTS(LINKS([@Model];VIND.SPEC("kW";SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN([@Model];"pk";"kW");" kW";"kW"))-1);3)/ALS(ISGETAL(VIND.SPEC("kW";[@Model]));1;1,362);0)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan