Goed alternatief voor Moviemaker 5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Berichten
250
Mijn man gebruikte altijd het programma Windows Moviemaker 5.1 en daar was hij heel tevreden over. Maar nu kan je dat haast niet meer afspelen omdat het te oud is. Daar zat een storyboard bij en hij kon dat allemaal bewerken. Maar bij die nieuwere versies is dat heel anders. Is er een goed alternatief voor die Windows Moviemaker en in het Nederlands ? Mijn man wacht nieuwsgierig op het antwoord.
 
Een storyboard is om snel de volgorde te zien en dat wordt ingewikkelder maar bij VSDC zijn dat de fragmenten van beneden naar boven. Er zijn prima overgangseffecten te kiezen en gratis. Op YouTube staan video's met een introductie van VSDC.

http://www.videosoftdev.com/free-video-editor/download

Voorbeelden van de overgangseffecten en bewijs van zelfde kwaliteit:
https://youtu.be/MpTsYS3k-cs?t=300
https://youtu.be/MpTsYS3k-cs?t=810

Bij grotere video's en als ik geen overgangseffecten nodig heb, onderbrekingen door de camera binnen de zelfde sessie zijn sowieso niet te zien, gebruik ik de snelle en gemakkelijke Bandicut. Dit vergt ongeveer een derde van de tijd die een video duurt en er is geen verlies van kwaliteit. De video's moeten van de zelfde bron zijn en aan het einde van de video komt er een logo van Bandicut in een stilstaand laatste beeld. Je kan ermee samenvoegen en knippen of wegknippen. Doe het in de juiste volgorde en oefen even.

https://www.bandicam.com/bandicut-video-cutter/nl/

Hier het "watermerk" aan het einde van een video en bewijs van zelfde kwaliteit:
https://youtu.be/xgoWMxQ0CGI?t=2420

Ga niet af op beweringen want dan blijft u zoeken. Veel plezier ervan
 
Dit is niet zo heel goede raad en jullie komen eigenlijk helemaal nergens mee. Gelukkig heb ik geadviseerd om niet op beweringen af te gaan. Dat stel ik nu maar eens te meer. Ga niet in op adviezen als "ik gebruik..." en "kies maar wat op deze pagina."

Windows Movie Maker is verleden tijd en de programma's die er voor door moeten gaan zijn namaak en vaak slecht werkend of zelfs onveilig. Ook de programma's die 32 bits en 64 bits Movie Maker versie 6 zouden zijn en met DLL bestanden vanuit Vista zijn gekopieerd, zijn niet altijd goed werkend onder Windows 10 (wilt u of iemand anders dat toch proberen, klik dan rechts op de betreffende download link daar en kies Openen in nieuw tabblad). De laatste versies die ooit zijn uitgebracht komen uit Windows Essentials en werken ook niet altijd goed. Het is bekend, niemand is hier echt mee geholpen. Deze versies Movie Maker 2011 en 2012 hebben geen overgangen meer die naar wens aangepast kunnen worden (zoals in VSDC), crashen, hebben niet de zelfde tijdlijn en zijn veel langzamer in bewerking.
 
Dat is dan nagemaakt van het origineel dus niet echt en onveilig en in de Engelse taal. U zocht daarentegen iets wat beter werkt en in het Nederlands is. Microsoft is gestopt met Movie Maker en raad aan om de foto app in Windows 10 voor video bewerking te gebruiken. U zoekt een alternatief en dan toch Movie Maker, zoek dan met Google naar de gewenste versie. Beter is het echter om te blijven bij het vinden van een alternatief. Anderen hadden niet moeten schrijven dat Movie Maker echt nog wel bestaat.
 
De link van moviemaker staat in bericht #4.
 
Het is mijn inzien toch de uitdrukkelijke wens van de topicstarter voor een versie van moviemaker.
Logisch dat men toch een link er naar aanbied. Daar is in principe niks mis mee.
Alternatieven al dan niet gratis, en die ongeveer vergelijkbaar werken, is natuurlijk altijd meegenomen.

vsdc is al genoemd, ander alternatief die veel biedt is openshot video editor. En veel betaalde fabrikanten hebben ook wel een vrijwel volledig werkende voor een bepaalde proefperiode.
 
"Mijn inziens en uitdrukkelijk," zegt u. Ik weet het niet. Voor mij te tegenstrijdig. Er is in elk geval duidelijk antwoord gegeven over dat er allerlei versies en uitgaven zijn van Movie Maker. Dit lijkt op met een kluitje in het riet sturen. Het beste in deze twee topics vond ik dat vraagsteller de Windows XP van Medion, die de gewenste Movie Maker bevat, kan installeren in een virtuele machine. Je krijgt dan een extra en verborgen partitie waar je naar over kan schakelen als ware het een andere schijf. Je hoeft Vista dan niet opnieuw te installeren.

Ik begreep hieruit dat de vraagsteller misschien ook wel terug wil van Vista naar XP. Zou je, op een al wat oudere computer, eerst XP installeren en daarna Vista, in verschillende partities die bij installatie worden aangemaakt natuurlijk, dan krijg je een bootmenu gemaakt door het de nieuwere Windows versie. Zo kan je bij het opstarten van de computer kiezen tussen verschillende Windows installaties en deze gebruiken samen de harde schijf. Probleem eveneens opgelost.
 
Van jou is intussen alom bekend dat je, koste wat kost, je gelijk wilt halen.
Deze reactie getuigt daar ook weer van....beetje jammer weer...
 
Ik deel Joyoshare Media Cutter. Dit is wat ik persoonlijk gebruik voor audio- en videobewerking. Het is van toepassing op zowel Windows als Mac. Het is niet helemaal gratis.

*knip* het promoten aan wedstrijden voor kortingen doen wij bij Hrlpmij.nl niet daar maar weggehaald.*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan