verdwenen document

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
zeker niet voor het eerst een dergelijke vraag hier maar de standaard windowsmethode vindt niets terug en easeus ook niet. en gek genoeg ook geen auto herstel.
Ik was de mooiste blog ever aan het schrijven, toen ik stopte om te gaan eten en de rest van de avond ben ik er niet mee verder gegaan. laptop heeft gewoon open gestaan. Maar die is natuurlijk automatisch afgelsoten. Toen ik vanmiddag (dag later) weer verder wilde en de muis aantikte waarop de laptop weer activeerde was de tekst weg, althans de tekst die ik had bijgetypt.
Vermoedelijk is de laptop automatisch gaan updaten tussendoor.
waar is mijn doc gebleven?
 
Zwart gat, voortaan even saven!
 
zeker saven
Maar dat gaat dan zo dat bij een update? Dat openstaande dingen niet worden opgeslagen?
Er stonden nog twee word bestanden open en stuk of 20 websites open en die stonden er nog steeds. alleen de extra getypte tekst was weg en niets bij de autosave locatie?
 
Als je niet reageert, dan zal Windows vanzelf alles gaan sluiten.
Hij onthoudt wel welke programma's open staan.
 
maar alles stond nog gewoon open toen ik de laptop weer activeerde! Alleen de tekst was weg.
Ik vermoed een update tussendoor want daar werd ik al eerder op gewezen dat die klaar stond. Kan het dat windows dan zelf correct afsluit en daarna weer opstart? en dus bij het afsluiten niet vergelijkt met de automatische opgeslagen files? Ik heb wel vaker een lijst met automatisch opgeslagen versies zien oppoppen bij het activeren of her opstarten. waarom nu niet dan?
kleine moeite toch, op zijn minst inbouwen bij een volgende update;)
 
CTRL-S is ook een kleine moeite als je bij je laptop weg loopt.
 
Ik was de mooiste blog ever aan het schrijven, toen ik stopte om te gaan eten en de rest van de avond ben ik er niet mee verder gegaan.

Met een mooie vrouw heb je dat ook zo. Zonder aandacht aan ze te besteden zijn ze zo verdwenen!:d:d:d

Staat Autoherstel dan wel aan? Zoek eens op de extensie .asd = auto-saved document

Ik neem nu eerst een bak koffie!
 
Laatst bewerkt:
helaas, ik ga opnieuw schrijven.

Maar snap het nog niet dat door een tussentijdse update dit kan gebeuren.
 
Tis ververlend dat dit je overkomt.

Maar: Ik hoor vaak... niet gebackupt... dan was het niet dringend genoeg of belangrijk genoeg dat document....
Dan kan al heel simpel door een mailtje naar jezelf te sturen met het document op dat moment waar je stopt.

Dat helpt jou niet meer maar mogelijk meelezers worden mss wakker? O... kan het zo simpel eventjes...... Ja dus...
Maak later wel op de normale manier de backups.
 
Sorry voor de mishap. Op dit forum kan het ingetypte nog sneller verdwijnen als je het niet opslaat maar het automatisch opslaan staat toch wel standaard ingeschakeld in de instellingen van Word. Daarom hier nog een schermafbeelding van deze instellingen. Je kan zelf bepalen hoe vaak en waar het tijdelijk zal worden opgeslagen.

Knipsel Word document automatisch opslaan.JPG

Windows Update kan je uitschakelen voor niet noodzakelijke updates en je kan gebruikerstijden instellen. Ik weet niet anders dan dat je ook standaard, tijdig, wordt gevraagd om de computer opnieuw op te starten of dat nog even uit te stellen. Dat en nog veel meer kan door de gebruiker zelf worden ingesteld bij Instellingen voor Windows Updates > Geavanceerde instellingen, in het rechter gedeelte. Misschien is het daar veranderd of niet zo handig geregeld. Succes
 
Je kunt ook in Word instellen dat er elke x (standaard 10) minuten een backup wordt gemaakt van je geopende documenten. Dat levert doorgaans een hoop nutteloze backup bestanden op, maar als je die veiligheid nodig hebt, zou ik dat zeker instellen. Dan ben je hooguit 10 minuten (of wat je anders hebt ingesteld) aan werk kwijt.
 
Dank voor alle reacties: resumerend:
back up staat standaard aan en standaard op 10 minuten.
Ik had een melding gekregen dat er een update klaar stond. Daarin heb ik 'later' ofzo geklikt. Ik was druk bezig met mijn tekst. Maar ik herinner me dat er wel een tijd bijstond. Ik heb daarna de laptop niet afgelsoten, heb niets opgeslagen, ben gaan eten en er daarna niet meer naar omgekeken.
Tijdelijke back ups verdwijnen als je iets opslaat, toch?

Vanaf hier snap ik het niet meer.

Waarschijnljk is er dus een update geweest. Toen ik verder ging en via de muis de computer wakker maakte was mijn scherm anders ingedeeld: webbrowser was niet meer schermvullend maar wel stonden alle tabs nog open. En in word stonden nog steeds drie bestanden open waarvan ik in een aan het werk was maar waar nu de nieuwe tekst verdwenen was.

Geen tijdelijke backups te vinden. Geen optie om automatisch opgeslagen bestanden te openen.

Ik ben inmiddels opnieuw begonnen:(
 
En in word stonden nog steeds drie bestanden open waarvan ik in een aan het werk was maar waar nu de nieuwe tekst verdwenen was.

Volgens mij is er dan wat anders aan de hand geweest. Kijk het is geen kwestie van een opgeslagen bestand. Op internet staan tig mogelijkheden om unsaved or lost Word documents te herstellen. Wat het grootste probleem is dat Google niet exact begrijpt wat hier gebeurd is en Microsoft wijzigt voortdurend waar de exacte instellingen zich bevinden. Ik ben al meerdere keren het antwoord op jouw vraag tegengekomen maar dan voer ik het uit volgens de instructies op die pagina en dan komt het niet overeen met de stappen uit te voeren in Windows zelf. Er staat dan, do the following: maar de menu's in Windows zijn er niet.
 
Volgens mij is er dan wat anders aan de hand geweest. Kijk het is geen kwestie van een opgeslagen bestand. Op internet staan tig mogelijkheden om unsaved or lost Word documents te herstellen. Wat het grootste probleem is dat Google niet exact begrijpt wat hier gebeurd is en Microsoft wijzigt voortdurend waar de exacte instellingen zich bevinden. Ik ben al meerdere keren het antwoord op jouw vraag tegengekomen maar dan voer ik het uit volgens de instructies op die pagina en dan komt het niet overeen met de stappen uit te voeren in Windows zelf. Er staat dan, do the following: maar de menu's in Windows zijn er niet.

Dit dus. Ben je net gewend en weet je net waar je als gemiddelde gebruiker aan toe bent komt er weer wat anders. Dank Senso, ik kan me er helemaal in vinden.
 
Er zijn tools zat om met 1 of 2 klikken een additionele backup te maken (op een andere schijf of zo) .... tis een gewoonte dat te doen waar je nooit last van hebt als je het net doet... maar juist wel last van hebt als je het niet doet.. .en er gebeurt wat.
Met alle energie dit in dit topic gestopt is... had jij wel een paar jaar of meer met een paar klikken backups kunnen maken, zo weinig tijd kost het allemaal....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan