automatisch tekst aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mylannbeijering

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2020
Berichten
3
Ik heb voor een template een keuzevak gemaakt. Ik wil graag aan deze keuzemenu een ander stuk tekst automatisch koppelen. Weet iemand hoe dit moet? ik denk dat het via een VBA script moet, maar hier kom ik niet uit.
 
Allereerst welkom bij HelpMij :).
Wat wil je precies? Wat is een 'keuzevak'? Ik ken de term niet. Ik ken wél een keuzelijst. Wat bedoel je met 'ander stuk tekst'? Waar moet die tekst precies komen? Kortom: vragen die je met een voorbeeld documentje wat makkelijker kan beantwoorden :).
 
ik bedoel inderdaad een keuzelijst. in de bijlage heb een keuzelijst gemaakt. Als ik in de lijst een item kies, wil ik graag dat de tekst onderstaand zich aanpast aan de keuze. Dus als ik bijvoorbeeld test 1 kies, wil ik graag dat alleen de tekst: 'Dit is de tekst van tekst 1' tevoorschijn komt.
 
Laatst bewerkt:
Nou wordt het een beetje duidelijker :). Ik zie onderaan geen plek waar je de gekozen tekst zou willen zien; wél zie ik drie tekstregels:
PHP:
Dit is de tekst van tekst.
Dit is de tekst van tekst 1.
Dit is de tekst van tekst 2.

Dit lijkt mij niet de tekst die je zou willen plaatsen, en ook niet de plek waar je dat zou willen hebben (het zijn namelijk drie plekken). Als je een voorbeeldje post, is het handig als je daar een representatief bestand voor gebruikt. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat je in een langer document één van de opties zou willen terugzien. Maar Dat is doorgaans het probleem met Word: je kunt niet zomaar een tekst op een willekeurige plek laten neerzetten. Eigenlijk heb je maar drie 'vaste' opties: begin van document, eind van document en op de plaats van de cursor. Voor elke andere variant moet je extra middelen in de strijd gooien, zoals een veld of een bladwijzer.
Dus: graag nóg iets specifieker :). Overigens zul je denk ik niet ontkomen aan een macro, omdat Word dit nu eenmaal niet uit zichzelf kan.
 
ik heb een nieuwe bijlage toegevoegd. Ik kan niet het hele document sturen wegens geheimhouding. De keuze lijst is geel gearceerd. waar de tekst moet komen is groen gearceerd. de verschillende teksten die horen bij de keuzes staan onderaan het document. het is de mijn bedoeling om een standaardtekst van het bouwbesluit te koppelen met een jaartal. dus als ik 1992 kies, zou ik de tekst willen zien die bij het bouwbesluit van 1992 hoort.

ik hoop dat het nu duidelijk voor u is ;)
 

Bijlagen

  • voorbeeld.docx
    28,9 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan