Formulier breedte kleiner maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
243
Je kan een formulier via code en via de eigenschappen kleiner maken echter als er eerst toestemming gegeven moet worden voor de Access beveiligingswaarschuwing dan neemt de formulier kennelijk de originele maat aan toen deze formulier ooit is gemaakt, verwacht ik.
Ik heb een bijlage toegevoegd en begrijpt niet waarom ik de breedte van deze formulier niet kleiner kan maken.
Heeft iemand van jullie dit ook eens meegemaakt en welke advies hebben jullie om dit op te lossen?
Is er bijv een event dat wanneer de beveiliging optreed de formulier dan niet te openen?
Hiermee kan je eerst de beveiligingswaarschuwing goedkeuren en dat dan de formulier geopend wordt.
 

Bijlagen

  • form_kleiner_maken.png
    form_kleiner_maken.png
    33,7 KB · Weergaven: 30
Aan een plaatje hebben we niks; hooguit kan ik nu bevestigen dat ik weet wat je bedoelt. Ik vermoed dat je een formulier opent als Pop-Up, en dan probeert de verhoudingen vast te leggen door de randen te slepen, en dan op te slaan. En de volgende keer krijg je gewoon weer een totaal andere breedte voorgeschoteld.
Dat is allemaal wel op te lossen, maar dan moeten we toch echt weten hoe en met welke code je het formulier nu opent. Oftewel: voorbeeldje?
 
VBA Code laten uitvoeren zonder eerst de beveiliging op te heffen zal nooit lukken.
Indien dit wel zou lukken, is dit natuurlijk een open poort voor al wie kwade bedoelingen heeft.
Het formulier zelf kan je wel aanpassen in de ontwerpmodus. Ook de grootte.
Nadat je de grootte hebt aangepast zal je het natuurlijk wel eerst moeten opslaan.
 
Heren,

Uiteraard heb ik de stekker in de stopcontact gedaan oftewel de breedte van de formulier gewijzigd en op opslaan gekozen. Dat is juist het vreemde dat ie dit NIET onthoudt. Ik heb deze formulier wel ooit in MS Access 2003 gebouwd.
En nee, de code wordt tegengehouden door de beveiliging. Ik vrees dat ik binnenkort nieuwe formpjes moet maken en kijken of het daar ook verkeerd gaat.
Had gehoopt dat jullie deze vage instelling een oplossing voor hebt.
 
Heb je mijn berichtje wel gelezen? Ik los het namelijk wél op in mijn formulier. Ik was het verschijnsel namelijk óók spuugzat.
 
Morning, dat is het juist. Als ik de formulier zonder beveiliging opent dan is het klein binnen de kaders. Vanmiddag ga ik een nieuwe formulier aanmaken en klooien hiermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan