Automatische nummering van een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Garene

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2020
Berichten
4
Hallo, ik ben nieuw hier en hoop dat iemand me kan voor helpen. Ik werk reeds jaren met Microsoft Office maar ditmaal blijf ik hangen in een probleem. Het betreft volgende tekst :

III. Een educatieve website
III.1. Downloaden MapEdit
III.2. Astronomie
III.3. Sitemap
III.4.i. Paint starten
III.5.ii. Tekst typen
-----------------------------------------
Het lukt me niet om III. steeds voor de tekst te krijgen. Als het lukt op de eerste lijn dan volgt IV op de volgende enz. Er komt een indent met III.1 en met III.4.ii.
Ik heb gegoogled maar geen enkele support site of video handelt over deze specificatie, niets te vinden in het nederlands, frans of engels.
Graag uw hulp aub.
Dank.
Garene
 
Allereerst welkom bij HelpMij!
Wat bedoel je hier mee?
Het lukt me niet om III. steeds voor de tekst te krijgen. Als het lukt op de eerste lijn dan volgt IV op de volgende enz. Er komt een indent met III.1 en met III.4.ii.
Ik snap namelijk je probleem niet. Je geeft aan dat de nummering wél lukt, dus waar gaat het dan fout? Gebruik je wel de juiste nummerstijl?
 
Voor de nummerstijl heb ik geen keuze, ik moet "I.II.III." aanklikken maar de nummering begint met I. terwijl "III." moet worden aangehouden op het 1° niveau.
Ik doe wat verkeerd maar vind mijn fout niet.
Ik werk nog met Office 2007, kan dat het zijn ?
 
Garene,

Je kunt toch een nieuwe nummeropmaak definiëren?
Schermafbeelding 2020-12-08 133850.jpg
 
III is gewoon het derde item in je lijst; blijkbaar heb je ergens al een andere alinea (twee dus) die dezelfde nummerstijl gebruiken. Als je met I wilt beginnen, moet je rechtsklikken en de optie <Opnieuw beginnen bij 1> aanklikken.
 
De moeilijkheid voor mij zit in het feit dat de tekst die ik in mijn eerste bericht meegaf er zo moet uitzien.
 
Dan herhaal ik mezelf nog maar een keer:
Schermafbeelding 2020-12-08 150033.jpg
 
Hartelijk dank. Heb ik net zo gedaan, ik was dus wel op de goede weg en ga voort met oefenen.
Als ik weer vast zit hoor je nog van mij.
:thumb:
 
En ik blijf beweren dat je de nummerstijlen verkeerd gebruikt. Er vanuit gaande dat III. Een educatieve website een Hoofdstuk is, III.1. Downloaden MapEdit en III.2. Astronomie Paragrafen, en III.4.i. Paint starten en III.5.ii. Tekst typen Subparagrafen, moet/kun je dat gewoon met Opmaakprofielen oplossen. En niet met zo'n aangepaste nummerstijl. Ik zie dat dus niet als een goede oplossing :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan