Geluid van gsm op radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouber

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
Berichten
34
Ik heb een radio (xdr-s61d Sony) en deze heeft een line-in ingang.
Ik heb ook een nokia 110 en wil het geluid van deze gsm (muziek) op de radio afspelen via een jack 3.5 mm kabel.
Ik heb al vanalles geprobeerd maar dit lukt niet.
Ik kan wel met oortjes naar de muziek op de gsm luisteren, ook met een koptelefoon naar de radio luisteren, een ander apparaat het geluid op de radio afspelen maar dit werkt niet met de gsm?
Wie heeft er een tip?

MVG
 
Op de radio de juiste ingang gekozen?
Hoeveel polig is de uitgang van de Nokia?
Zie tevens manual van de Sony.
 
Wat bedoel je met hoeveel polig.
Dat gedeelte ken ik niet.

Als je het aantal ringen bedoelt zijn dit er twee.
Maar met een laptop gaat het wel.
 
Laatst bewerkt:
De Sony handleiding beschrijft:
Als een extern apparaat wordt aangesloten op het apparaat,
gebruikt u een audiokabel met een stereoministekker (3-polig) of
monoministekker (2-polig). Als u een ander type stekker gebruikt,
kan interferentie optreden in het geluid of wordt mogelijk geen
geluid voortgebracht

Er staan tekeningen bij van de stekker die je moet hebben.
Lange Pier noemde de handleiding ook al.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een kabel gebruikt met twee rondjes en deze werkt wel met een laptop en niet met mijn gsm?
 
Kan de GSM wel overweg met die "twee rondjes" stekker...?
Kun je via die kabel wel geluid van de gsm op de laptop opnemen?
Neen.... dan zit daar het probleem, toch de kabel.

Voor de zekerheid: hoe hoog heb je het volume vd GSM staan? Niet per ongeluk uit staan?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan wel oortjes met twee rondjes aansluiten op die gsm.
En hij kan ermee overweg.
 
Ja maar het testen van het kabeltje zelf is de eating of the pudding.... ;)
Maw het kan ook in het kabeltje zelf zitten en dat test je niet met dat oortje...
 
Nee, heb ook naar het volume gekeken.
Maar als ik mijn gsm zogezegd als koptelefoon op de koptelefoon-uitgang aansluit dan herkent de radio de gsm wel maar speelt hij uiteraard niets af.
 
Als ik mijn muziek op pauze zet hoor ik wel een klein geluidje. Maar geen muziek.
 
Hoe zie je dat de gsm herkend wordt? Of ziet de radio alleen dat er een stekker ingestoken wordt... dan kan het kabeltje nog steeds nok zijn.....
 
Mijn kabeltje werkt met mijn laptop maar als ik hetzelfde kabeltje met mijn gsm probeer hoor ik alleen iets als ik mijn muziek start of stop.
Een klein kort geluidje.

En ook de radio van telefoon werkt dan niet. Wel met oortjes.
 
Laatst bewerkt:
Als ik mijn muziek op pauze zet hoor ik wel een klein geluidje. Maar geen muziek.
vaag verhaal...

Of:
Overstuur je normaliter soms de ingang en treedt er een beveiliging van de ingang op?
Als je dan hem op pauze zet..... dan hoor je nog ff het piepkleine stukje waar het signaal nog net niet uit is?
Wat is de max ingangsspanning van de line in?
Een oortjes aansluiting zou wel eens teveel signaal kunnen geven.
Zet het geluid van de oortjes uitgang van de gsm eens zo laag mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Net iets vreemds opgemerkt.
Als ik een jack 3.5 mm splitter op mijn gsm aansluit en daarop gaat er een kabel naar mijn radio en een kabel naar mijn oortjes dan werkt het wel?

Heb nu mijn oortjes losgekoppeld en het werkt nog steeds maar als ik dan alles loskoppel en weer aansluit behalve oortjes werkt het niet meer.
En als ik enkel mijn oortjes loskoppel en het volume van de radio luider zet dan valt het geluid weg.
 
Laatst bewerkt:
Schakelt dat oortje even iets in.... maw is die oortjes uitgang complexer dan je dacht?
Zit daar ook nog een mic aansluiting in verwerkt?

Dit wordt op afstand erg lastig... maar je hebt nu iig iets.....
 
Hallo

Een "nokia 110 " ken ik niet , en heb ik nog niet onder handen gehad.

Het lijkt er wel sterk op , dat er gecontroleerd wordt door deze g.s.m. of er een koptelefoon is aangesloten. (weerstand koptel. element = 8 --> 32 ohm)

Deze wordt immers ook gebruikt als antenne door deze g.s.m.

Meestal gebeurt deze detektie m.b.v. een schakelaartje in het female chassisdeel ... hier controleerd men blijkbaar of er effektief de koptel. weerstand aanwezig is.

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan