Thunderbird windows 10 reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Regelmatig geeft Thunderbird de melding in de titel regel "reageert niet" Dat gebeurt op onregelmatige momenten, soms vanaf het opstarten, soms ergens tijdens het lezen van een e-mail, soms tijdens het schrijven van een email. Ik draai Windows 10 laatste versie , Thunderbird laatste versie(32 bit, ik kon geen 64 bit versie krijgen). Door op de stop knop te drukken kan ik het programma stoppen, er wordt dan een melding aan Microsoft gestuurd. Hoe los ik dit op?. Een andere email server moet wel e-mails kunnen blokkeren zoals Thunderbird of vroeger Windows live mail.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na het lezen van beide sites zie ik dat geen van beide slaan op het probleem dat ik heb. Het is geen muisprobleem want ik kan nog wel met de muis op de stop knop van het venster drukken, en ik kan daarna thunderbird opnieuw starten en dan doet thunderbird het wel (meestal, al en toe moet ik dit proves een aantal keren herhalen)
 
Dat zijn maar voorbeelden.... het gaat toch om uit te zoeken of in veilige mode met het uitzetten van plugin/invoegtoepassingen jouw probleem ook opgelost wordt...
Dat staat er min of meer ook bij dat de veilige mode daarvoor geadviseerd wordt.
 
Punt 1. : Met welke instellingen moet ik veilige modus aanzetten?
Punt 2. : Het is geen voorspelbaar gebeuren. Als ik twee keer achter elkaar Thunderbird opstart treed het (wanneer het optreed) meestal op twee geheel verschillende momenten op. Dus als het niet optreed is dat geen garantie dat het nooit meer optreed ook niet in normale modus
 
Probleem is uitgebreid

Het probleem dat ik eerder bij Thunderbird beschrijf is uitgebreid het treed nu ook op bij GnatStudio eveneens de laatste versie. Wanneer ik een door mij geschreven ada programma daarin in de debug stand van gnat wil draaien krijg ik meestal ook de melding Programma reageert niet en wordt het probleem doorgestuurd naar Microsoft. Het lijkt er heel erg op dat het geen probleem van Thunderbird of van GnatStudio is maar van van Windows 10 (eveneens de laatste versie) of dat er toch op de een of andere manier een virus is binnengekomen. Ik ga nu eerst proberen met Spybot of Malware bytes. Weet iemand een andere oplossing.
 
Bij zulke "rampen waar veel meer mis gaat..." kost het mij minder tijd om iemand te helpen Win 10 opnieuw te installeren... dan door te modderen met de onzekerheid of Spybot of Malware bytes het probleem echt op lossen...
Als ... je ook voor een schone Win 10 gaat: Zorg dat je al je backups minimaal 2x hebt, het liefst op 2 externe schijven oid, als het maar 2 aparte opslagsystemen zijn.
Succes en sterkte met de keuze wat je wilt gaan doen.
 
Ik heb in ieder geval 2 Nassen (op 2 lokaties) waarop ik alles backup dat ik in ieder geval niet kwijt wil. Daarnaast heb ik op één daarvan genoeg ruimte om nog een volledige backup te maken van de volledige C schijf. Voor dat laatste weet ik alleen niet hoe ik dat het makkelijkst kan doen en zo dat ik die voor noodgevallen ook weer makkelijk kan terugzetten. Tussen haakjes mijn normale backups maak ik met F-Backup (1 * in de week, deels als Zip, deels direct).
Betekend dit dat ik een volledige nieuwe installatie moet maken vanaf CD(DVD) met alle updates die er in de tussentijd zijn uitgebracht. Hoe zet ik dat ook min mail terug?
 
Kopieer de volgende code in de quote, plak het in een opdrachtprompt met administratorrechten en druk op enter.
md "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles" & msinfo32 /report "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\msinfo32.txt" & wevtutil qe System /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\systemlog.txt" & wevtutil qe Application /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\applog.txt" & wevtutil qe eventlog /f:text > "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\eventlog.txt" & reg export "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall" "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\uninstall.txt" & reg export "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components" "%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\installed.txt" & wmic product get name, version | sort >"%USERPROFILE%\Desktop\CollectedFiles\progs.txt"
Deze code creëert een nieuwe map genaamd CollectedFiles op het Desktop en genereert logbestanden in deze map om het probleem beter te analyseren.
Ik wil je vragen om van de map een zip bestand te maken en het zip bestand te uploaden.

Hoe een zip bestand van de map te maken:
  • Rechtermuis klik op de map
  • Selecteer Kopiëren naar
  • Klik op Gecomprimeerde map
 
Collected Files

Hierbij de gevraagde lijst
 

Bijlagen

  • CollectedFiles.zip
    1,3 MB · Weergaven: 24
Ok, wil je het volgende bestand toevoegen aan je reactie:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppHang_thunderbird.exe_4ec5a7f3e81ef0e57fbfbaafdf53c77ee6087c2_ba86610d_455ce54b-80a3-45e8-9254-a1c960df71b2
(Wss wordt dit niet ondersteund door Helpmij als bijlage toe te voegen. Pak in dat geval het bestand in en voeg de bjlage toe maar bij voorkeur upload deze op Gofile)

Verder is er wss meer informatie te vinden op de volgende manier:
Het programma thunderbird.exe, versie 78.5.0.7625 reageert niet meer op Windows en is afgesloten. Als u wilt zien of er meer informatie over het probleem beschikbaar is, raadpleegt u de probleemgeschiedenis in het onderdeel Beveiliging en onderhoud van het Configuratiescherm.
 
Laatst bewerkt:
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\WER\ReportQueue\AppHang_thunderbird.exe_4ec5a7f3e81ef0e57fbfbaafdf53c77ee6087c2_ba86610d_455ce54b-80a3-45e8-9254-a1c960df71b2 bestaat niet op mijn systeem

Wel het volgende gevonden
Beschrijving
A problem caused this program to stop interacting with Windows.
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: AppHangB1
Application Name: thunderbird.exe
Application Version: 78.7.0.7696
Application Timestamp: 600f9790
Hang Signature: 301d
Hang Type: 134217728
Versie van besturingssysteem: 10.0.19041.2.0.0.768.101
Landinstelling-id: 1043
Additional Hang Signature 1: 301dc8170b4bff141eaf88efe4a10ad7
Additional Hang Signature 2: dc5a
Additional Hang Signature 3: dc5a079aa34b98784202868f8cb91516
Additional Hang Signature 4: 301d
Additional Hang Signature 5: 301dc8170b4bff141eaf88efe4a10ad7
Additional Hang Signature 6: dc5a
Additional Hang Signature 7: dc5a079aa34b98784202868f8cb91516

Extra informatie over het probleem
Bucket-id: 50cafab5d69d957063c2817a18ddd644 (1423842793605682756)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de logjes. Ze geven echter weinig meer informatie dan behalve dat er sprake geweest is van een crash.

Uitgaande van mijn ervaringen heeft de crash weinig te doen met Thunderbird zelf, maar met de addons oftewel toevoegingen waardoor er een crash plaatsvindt. Start Thunderbird eens in veilige modus waarbij de extensies niet geladen worden. Vindt er géén crash plaats, is het bijna zo goed als zeker dat het aan de extensie(s) ligt.

Na het uitvoeren van Thunderbird in normale modus is het zaak uitsluiten van een enkele extensie per x om de oorzaak te achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan