Word dokument verloren

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbyscot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2020
Berichten
3
Hallo iedereen, ik ben een reisverslag aan het maken in Word 2003 (weet het, nog een oud ding, maar werkt nog correct) en heb zopas 32 MB verloren. Gisteren laptop dicht gelegd, en deze middag terug open gedaan en was een blanco blad. Ik had het niet opgeslagen (grote stommiteit, weet het). Bestaat er nog een mogelijkheid om dit ergens terug te vinden in één of ander verloren hoekje van de laptop?
Hopelijk is er iemand die me kan helpen, want het is een hoop info die ik kwijt ben. Dank
 
Als je het document wel al eerder had opgeslagen zou er ook een tijdelijke versie kunnen staan in de zelfde map als waar je het document hebt opgeslagen.

In alle andere gevallen zal het een vrijwel onmogelijk verhaal worden. Als in, dat is iets voor forensische onderzoekers die mogelijk, misschien, eventueel, als het heel erg meezit nog iets kunnen herstellen van het document.
 
Weet je zeker dat er niet per ongeluk een nieuw document is aangemaakt? In dat geval kun je met <Ctrl>+<F6> even door je openstaande documenten bladeren, komt-ie vanzelf weer tevoorschijn.
 
Hey RogerS, nee, het was niet opgeslagen.
OctaFish, ook jou moet ik teleurstellen, heb nog geen nieuw document aangemaakt.
Laptop had een dag afgelegen en batterij was leeg. Alles was weg.
 
Komt dan in grote lijnen overeen met deze topic. Kijk even of daar nog wat tips/links staan. Of de batterij er nog wat mee te maken heeft weet ik niet. Maar ik vraag me wel af waarom iemand die een laptop heeft deze "dicht legt" en dan een dag wacht en weer verder gaat. Waar ga je dan vanuit, dat het document met tekst nog open staat? Waar kan ik dat feit op internet dan vinden? Heeft dat dan met een instelling in slaapstand te maken e.d.?
 
Dag Senso, eerst en vooral hoef ik niet uit te leggen om welke dringende reden dan ook ik mijn laptop gewoon dichtgelegd heb.
Ten tweede leg ik dikwijls gewoon mijn laptop dicht en nog nooit voorgehad dat iets weg is, maar normaal sla ik het wel op, maar deze keer dus niet.
Inderdaad, het document staat dan nog steeds open.
Heb inmiddels al van alles geprobeerd, tot in taakbeheer getracht om het document terug te openen, maar dit lukte ook niet.
Dus ben ik maar opnieuw begonnen, en dit keer op tijd opslaan, automatisch en manueel.
 
eerst en vooral hoef ik niet uit te leggen om welke dringende reden dan ook ik mijn laptop gewoon dichtgelegd heb.

Ik heb nooit een laptop gehad en weet dus helemaal niet wat er gebeurd bij het dichtklappen. Gaat de slaapstand dan in werking? Dus ik begrijp dat dan documenten en browsers open blijven staan. Maar dan is er over langere duur toch meer risico? En als een toepassing toch wordt afgesloten dan wordt het niet eerst opgeslagen? Ik heb ook eens de pc uitgeschakeld bij een openstaand document, was ook leeg maar AutoHerstel werd wel geactiveerd. Zal het nog eens proberen.

Nieuw document aangemaakt en tekst getypt niet opgeslagen en gewacht tot AutoHerstel (10min) een bestand had gemaakt. Toen met openstaand bestand en browsers/vensters de pc zonder pardon uitgeschakeld.

Dan krijg ik bij opening twee bestanden in de map:
1.nieuw
en met 2. ~
met beide bestanden wordt wel AutoHerstel aangeboden maar geen tekst te zien als ik dat gebruik.

Toen ben ik naar de map %AppData% > Roaming\Microsoft\Word gegaan en daar staat AutoHerstel-versie van filename.asd en geopend en alle tekst stond daar keurig op zijn plaats. Ik heb het wel even opnieuw op de desktop opgeslagen voor de zekerheid.

Dus ik vraag me af of mensen niet te snel conclusies trekken want in de andere topic heb ik duidelijk verwezen naar de extensie .asd en ook de ~ staat in het artikel van de link. Blijft natuurlijk de vraag welk proces treedt in werking bij het dichtklappen en is er voldoende tijd geweest om een .asd bestand te maken? Heb dan sterk de indruk dat er processen toch bij het dichtklappen worden afgesloten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan