Dikke streep HP Laserjet color Pro 500 MFP - M570dw

Status
Niet open voor verdere reacties.

whoppy1975

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
33
Hallo,

Sinds enige dagen trekt onze printer een dikke streep over het papier, zwart/grijs met lichte magenta tint.

Reinigingspagina etc. brengt niets, bij het reinigen komt de streep zelfs dubbelzijdig.

Heb al wat gekeken op Google etc. en zou denken defecte toner, waarschijnlijk (wéér) de magenta, maar vraag graag nog even jullie mening.

Alvast bedankt!

scan0024.jpg

scan0025.jpg
 
Hallo

Misscjien vervuilde aandrukrollen , of meer waarschijnlijk , een "lekkende" toner.

Geen flauw idee hoe oude deze printer is.

Of dit originele of cloon cartridges zijn , en hoe veel paginas het een en ander al heeft geprint.

Fotogevoelige drums eens bekijken of je tonerstof ziet.

Desnoods eens het nodige zuiver/stofvrij maken.

Doe dit dan uiteraard buiten , en persoonlijk gebruik ik een compressor (werkt vlot)

Indien geen ervaring in deze materie , of als het bovenstaande voor u chinees is , is het veiliger dit door iemand te laten doen.

Wacht verdere antwoorden af ... dit is wat ik er over weet , zonder specifiek op dit toestel te "googelen".

Peter
 
Laatst bewerkt:
@ VDK_P :
De printer is 5 á 6 jaar oud en gebruik uitsluiten originele toners daar ik slechte ervaringen heb met clonen.
Als het woord "vertoningen" afdrukken betekent dan zijn dit de cijfers:
Monochrome vertoningen: 14367
Kleurvertoningen: 16923

@APleman :
Ik heb toen de gok gewaagd en HP gebeld en kreeg zonder enige moeite te hoeven doen gelijk een nieuwe magenta toner toegestuurd en toen was het probleem ook verholpen.
 
Die toners die je nu gebruikt zitten waarschijnlijk al meer dan een jaar in uw HP printer. Met die ingebouwde chip onthoud hoelang die toner is geplaatst.

Ik had een vriend die een nieuwe inktcatridge in een Hp Printer had geplaatst die hij niet gebruikte. Na een jaar probeerde hij een vel af te drukken en kreeg de melding dat zijn inktcatridge leeg was. Hij haalde die eruit en plaatste terug erin geen melding meer.
Na verder onderzoek stelden we vast dat er een ingebouwde chip dit onthoud wanneer er een nieuwe inktcatridge geplaatst is.
Dat zij allemaal verkooptrucs.

De raad van VDK_P kan ook. Alhoewel deze printers zijn ook geen vuilbakken meer vergeleken met toestellen van vroeger.
 
Die toners die je nu gebruikt zitten waarschijnlijk al meer dan een jaar in uw HP printer. Met die ingebouwde chip onthoud hoelang die toner is geplaatst.

Ik had een vriend die een nieuwe inktcatridge in een Hp Printer had geplaatst die hij niet gebruikte. Na een jaar probeerde hij een vel af te drukken en kreeg de melding dat zijn inktcatridge leeg was. Hij haalde die eruit en plaatste terug erin geen melding meer.
Na verder onderzoek stelden we vast dat er een ingebouwde chip dit onthoud wanneer er een nieuwe inktcatridge geplaatst is.
Dat zij allemaal verkooptrucs.

De raad van VDK_P kan ook. Alhoewel deze printers zijn ook geen vuilbakken meer vergeleken met toestellen van vroeger.


Door omstandigheden heb ik niet eerder kunnen reageren...........


Wij vervangen gemiddeld 2x per jaar de toners, zwart natuurlijk vaker.
Inmiddels heb ik alle toners vernieuwd maar het probleem is er nog.
Als ik de transfer belt schoon maak is het probleem verholpen zo lang ik maar niets in kleur afdruk, zodra ik een (aantal) kleurenafdruk(ken) doe komt het probleem weer terug.
Ik heb de transfer belt nog een keer schoongemaakt en print nu uitsluitend nog zonder kleur.

Afgelopen week heb ik kontakt gezocht met de "buiten garantie" afdeling van HP.
Ik moest een systeemlog van de printer en een benodigdhedenstatusrapport zenden en natuurlijk een voorbeeld van het probleem.
Volgens HP ligt het probleem aan de transfer belt en moet ik deze vervangen, kosten via hun 489,09 EUR inkl. BTW (online gelukkig goedkoper te krijgen)

Kan HP dat uit de door mij ingeleverde gegevens zien en kan ik hier op vertrouwen en een nieuwe belt kopen, hoe pijn dat ook (in de portemonnee) doet?
 
Hallo

Heb jaren geleden aan samsung laserprinter gehad ...

Beestje heeft lang gewerkt , tot op een gegeven moment slijtage begon op te treden ....

Eerst stommiteiten , maar steeds maar meer versleten onderdelen.

Gelukkiglijk had ik gratis ruilonderdelen van een defekt jong donorexemplaar.

Stel uzelf de vraag ... hoe oud is dit toestel , hoe veel heeft deze al geprint , en uiteraard is deze nog de kosten waard ....

Bekijk meteen ook eens de prijs van potentieel andere aan slijtage onderhevige onderdelen. (zeker degene belast met toner , etc ...)

Hou wel in het achterhoofd , dat dit mogelijk niet de enige kosten zijn die boven uw hoofd hangen.

Denk aan aandrukrollen die ook verslijten zonder gebruik , gebarsten tandwielen , etc ....



Peter
 
Ik sluit mij aan bij Peter.

Maar nog effe dit nog.
Ik heb de transfer belt nog een keer schoongemaakt en print nu uitsluitend nog zonder kleur.
Zijn er nog strepen zichtbaar op papier?

Als het document in zwart wordt afgedrukt terwijl het in kleur moest worden afgedrukt klikt u op het tabblad Kleur en dan op het selectievakje Afdrukken in grijstinten om het uit te schakelen.
Klik als u klaar bent met het wijzigen van de instellingen op Toepassen, klik op OK, en sluit het venster Afdrukvoorkeuren.
 
Hallo

Stel uzelf de vraag ... hoe oud is dit toestel , hoe veel heeft deze al geprint , en uiteraard is deze nog de kosten waard ....

Peter

Ja dat klopt, ik zie het als kiezen tussen twee kwaden: een nieuw onderdeel wachtend op meer kosten of een nieuw apparaat en ook een smak geld kwijt zijn.......



Ik sluit mij aan bij Peter.

Maar nog effe dit nog.

Zijn er nog strepen zichtbaar op papier?

Als het document in zwart wordt afgedrukt terwijl het in kleur moest worden afgedrukt klikt u op het tabblad Kleur en dan op het selectievakje Afdrukken in grijstinten om het uit te schakelen.
Klik als u klaar bent met het wijzigen van de instellingen op Toepassen, klik op OK, en sluit het venster Afdrukvoorkeuren.


Nee APleman, ik heb nu inderdaad bij printereigenschappen het selectievakje "Afdrukken in grijstinten" ingeschakeld en heb nu geen strepen meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan