• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren van ingredienten

Status
Niet open voor verdere reacties.

calixtus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2020
Berichten
2
Hoi allen,

ik ben nieuw hier. Dus zou me wel ffkes voorstellen.

Ik ben Johan, en heb wel iets ervaring met Excel, maar niet hoog niveau.
en werk bij een klein restaurant in het noorden als souschef.

Ik heb 10 jaar terug een kostprijs berekening gemaakt voor mijn recepturen met een beetje hulp.

Maar nu ben ik er weer mee bezig bij een nieuw bedrijf en probeer de ingrediënten lijst op volgorde te zetten en dan dat de hele rij achter het ingrediënt mee gaat aan het juiste ingrediënt.
hoop dat ik duidelijk ben :)

Krijg het niet voor elkaar.

Als ik er gelijk een uitleg bij kan krijgen zou mooi zijn:)


met zeer vriendelijke en leergierige groet

Johan.
 

Bijlagen

  • recepturen.xlsm
    324,4 KB · Weergaven: 27
Welkom Johan,

Maak er een tabel van.
Die heb je al, maar het bereik beperkt zich tot kolom A.

Selecteer cel A2 ("Kolom 1")
bovenin in het lint verschijnt dan de optie 'Tabel Opmaak' (Table Design) en klik daar op de optie 'Tabel grootte wijzigen'
Maak daarvan =$A$2:$E$393

Daarna alleen de kolomkoppen "Kolom1" enz aanpassen naar Ingredient, Eenheid, Unit, enz
 
Welkom Johan,

Maak er een tabel van.
Die heb je al, maar het bereik beperkt zich tot kolom A.

Selecteer cel A2 ("Kolom 1")
bovenin in het lint verschijnt dan de optie 'Tabel Opmaak' (Table Design) en klik daar op de optie 'Tabel grootte wijzigen'
Maak daarvan =$A$2:$E$393

Daarna alleen de kolomkoppen "Kolom1" enz aanpassen naar Ingredient, Eenheid, Unit, enz

je bent een topper.

Ik heb alleen eerst de bestaande tabel moeten verwijderen en daarna een nieuwe aangemaakt en nu pakt hij hem correct en het bestaande dropdown menu werkt ook nog.

kan je wel zoenen:love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan