Vreemde melding i Outlook m.b.t. autodiscover

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jimte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2020
Berichten
2
Onlangs kreeg ik diverse malen een merkwaardige mededeling in Outlook.
Normalerwijs wordt mijn eigen account/e-mailadres omgeleid naar een server met autodiscover. Ik werk in een organisatie.
Nu werd mij gevraagd of ik wilde toestaan dat deze website de serverinstellingen configureert voor een e-mailadres van iemand anders, werkzaam in mijn organisatie.
Moet ik hieruit afleiden dat deze andere persoon in mijn mail-account kan kijken?

Tekst:
Wilt u toestaan dat deze website serverinstellingen voor
pietje@dezwart.nl configureert?

https://autodiscover.dezwart.nl/autodiscover/autodiscover.xml

Uw account is omgeleid naar deze website voor instellingen.
U wordt aangeraden alleen instellingen toe te staan van bronnen die u kent en
vertrouwt”

outlook.JPG
 
Hartelijk dank voor de link. De mensen van onze ICT konden geen verklaring vinden. Geen wonder dus, als ik de website van Microsoft bekijk. Microsoft zelf kan ook geen verklaring vinden en ze melden op hun eigen website dat er soms 'onverwachte resultaten' optreden bij de autodiscover server. Het bevestigt mij weer eens in het beeld dat de Microsoft software niet goed in elkaar zit.
Maar goed dat ik thuis overgestapt ben op Linux, en Mozilla Thunderbird als mailprogramma, dat vertoont geen onvoorspelbaar gedrag en onverwachte resultaten.
Op het werk zullen we ons dus maar moeten behelpen met deze vreemde software vol gaten en vreemd gedrag.
 
Oke jammer dat het allemaal niet zo gaat zoals je wilt. Maar ja dat is iets waar je toch wel overheen komt he. :):D

Trouwens welkom op help mij. Groeten van mij en succes verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan