Meerdere hotmailadressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Op onze PC worden door 2 personen enkele hotmail-adressen gebruikt. Blijkbaar zijn al die adressen met elkkaar gesynchroniseerd zodat elke gebruiker ook kan inloggen op het adres van de andere. Graag zouden wij die synchronisatie (?) opheffen zodat ieder van ons alleen zijn mail kan bekijken. Echter, ik kan niet vinden als dat kan en als het kan hoe ik het moet doen. Kan iemand mijn helpen?
 
Ik snap de situatie nog niet helemaal. Ik ben ook geen Office gebruiker, maar door meer info te geven kunnen anderen je wellicht verder helpen.
Hoe word die Hotmail gelezen, via Outlook, in Office? Of via de browser?
Het kan zijn dat verschillende e-mail adressen in Hotmail werden gesynced. In dat geval zijn verschillende emailadressen zichtbaar binnen een ander mailadres.
Ook is het mogelijk dat email automatisch wordt doorgestuurd (forwarded) naar een ander adres. Beide zijn opties die in de instellingen van Hotmail zijn aan te passen.
Misschien moet ieder zijn eigen Windows-gebruiker krijgen, waarin ieder zijn eigen Outlook account heeft - maar of dat zo is weet ik niet zeker..

Zie hier wat de support van Microsoft erover schrijft:
https://support.microsoft.com/nl-nl...e79-91ba-523aa743f0ba?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL
https://support.microsoft.com/nl-nl...look-com-6246987c-6c8f-4144-b255-14fc07007dad
 
Hebben de gebruikers soms er voor gekozen om het emailadres en het wachtwoord permanent op te laten slaan....
In dat geval kan iedereen bij elkaar in de mail komen.... er is dan van synchronisatie totaal geen sprake.
Verwijder bij de settings van het wachtwoord management van de browser die mailadressen en wachtwoorden.
De gebruikers moeten zich de volgende keer compleet opnieuw aanmelden en ze moet dan bij de waarschuwing die er komt kiezen voor "nooit wachtwoord bewaren" oid.
 
Een verduidelijking: in mijn bladwijzerwerkbalk (wij gebruiken Firefox) heb ik een map "hotmail" aangemaakt. In die map heb ik dan ook mijn hotmailadres en gmailadres opgeslagen. Als ik nu naar mijn hotmail of gmail wil gaan hoef ik maar deze map te openen en het nodige adres aan te tikken, dat adres verschijnt en door op volgende te klikken ook mijn wachtwoord. Dat is uiteraard zeer gemakkelijk: ik hoef niets in te vullen. Echter stel ik vast dat ook het adres van mijn huisgenote(n) automatisch in die map worden opgeslagen zodat wij op die manier allemaal toegang hebben tot alle hotmail- en gmail-adressen die zijn aangemaakt op onze PC. Het is nu precies dat wat wij willen vermijden. Dus: kunnen wij er voor zorgen dat onze hotmail-adressen niet automatisch in die map worden opgeslagen en als ze er reeds opgeslagen zijn, hoe wij ze kunnen verwijderen want ook dat lukt ons niet.
 
Probleem en oplossing zitten dus in Firefox. Dat had je er meteen bij mogen zeggen..
Je kunt die map weghalen door bovenin naar 'Bladwijzer' te gaan, en daarna naar 'Toon alle bladwijzers'.
Je krijgt dan een overzicht van al je bladwijzers en -mappen te zien. Ga naar je Hotmail map, klik er op met de R. muis knop, en kies 'wis' .
(of zoiets, ik heb een Engelstalig systeem, dus weet niet precies wat de NL term is)
Sluit daarna Firefox af.

Als je niet wil dat anderen bij je email kunnen komen, zul je het wachtwoord telkens opnieuw moeten ingeven.
Op moment dat je inlogt, laat Firefox een kleine popup zien met de vraag of het wachtwoord moet worden opgeslagen. Kies daar voor 'Nooit opslaan'.
Bij inloggen op een Hotmail account zie je ook zo'n soort vraag. Daar werkt het met een vink, die je niet zet..

Je kunt de reeds opgeslagen wachtwoorden beheren en verwijderen in de voorkeuren van Firefox. Eén en ander staat beschreven op deze helppagina:

https://support.mozilla.org/nl/kb/wachtwoordenbeheerder-wachtwoorden-onthouden-verwijderen-wijzigen
(halverwege die helppagina vindt je daarover meer informatie bij "Gebruikersnamen en wachtwoorden beheren")
 
Zoals ik al schreef... als je maar kiest voor....
"nooit wachtwoord bewaren" oid.
......dan maakt het geen f*ck uit welke browser je hebt en welke mappen of bladwijzer toestand je hebt..... dat werkt alleen verwarrend.
Je moet gewoon kiezen voor dat NOOIT wachtwoord opslaan.
Neen is immers altijd neen.....
Je moet uiteraard wel eerder opgeslagen wachtwoorden via de instellingen van je browser wel verwijderen....
Want die vraag krijg je voor jouw eigen Hotmail account maar 1 keer...

Als je dat niet wilt... waarom niet geschieden gebruikers accounts met ieder eigen wachtwoord?
Met nieuwe data mappen aan te maken buiten de eigen "Mijn documenten".. .kun je altijd data delen zonder moeilijk te doen.
De "Mijn Documenten" map zijn door een andere gebruiker niet in te zien. Alleen door de admin.
Dus zorg voor een juiste instelling.
 
Laatst bewerkt:
Dank u wel vandahl en route 99: dank zij jullie tips is mijn (ons) probleem opgelost. Denk nu wel niet wat wij (huisgenoten) geheimen voor elkaar hebben . . . . maar deze oplossing is beter :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan