Bezettingsoverzicht maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kazandra

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2016
Berichten
18
Goedenavond,

Hopelijk kunnen jullie mij verder op weg helpen.

In een reserveringsoverzicht wil ik middels kleurtjes aangeven wanneer welke bungalow bezet is. Via een userform wordt ingegeven wie wanneer welke bungalow huurt en dit wordt weggeschreven op het tabblad "reserveringen". Is het mogelijk om op het tabblad van het betreffende jaar een kleur of een teken weg te schrijven in de geboekte periode bij de betreffende bungalow?

Een opzet van mijn bestand heb ik bijgevoegd.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Erna
 

Bijlagen

  • Bezetting.xlsm
    55,4 KB · Weergaven: 47
belangrijkste opmerking, je datums moeten echte datums zijn, dus misschien best ingeven via data>validatie of netjes afvangen in je VBA, dus
- geen tekst
- niet in het jaar 1900
dan is het gemakkelijkst om met gedefinieerde namen te werken.
 

Bijlagen

  • Bezetting.xlsm
    72,4 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Bekijk dit eens.
Ik heb me niets aangetrokken van het kleurtje... dat is gewoon rood, maar je vindt zelf wel welke kleurcode je moet gebruiken.
Ik heb me ook niets aangetrokken van de mogelijkheid om een reservering te annuleren.

Enfin... 't is een start om zelf verder te zoeken :)
 

Bijlagen

  • Bezetting.xlsm
    60,7 KB · Weergaven: 34
Alvast super bedankt voor jullie reacties. Ik ga er deze week even verder mee puzzelen welke optie mij het beste bevalt. Super gaaf!!
 
Hierbij nog een toegift.
Met controle op overlappende boekingsperiodes :)
Ook boekingen mogelijk die over de jaarwisseling lopen.
Hoe wil je 2 aansluitende boekingen plotten ? Dus op vrijdag is de wisseldag, loopt de eerste boeking dan t/m donderdag en begint de 2de boeking op vrijdag ? of......
 

Bijlagen

  • Bezetting.xlsm
    82,2 KB · Weergaven: 64
Wow super bedankt. Dit geeft mij veel stof om over na te denken. De aankomende 2 weken wil ik weer verder gaan met het bestand. Dan ga ik bekijken welke manier mij het beste past.

Hoe wil je 2 aansluitende boekingen plotten ? Dus op vrijdag is de wisseldag, loopt de eerste boeking dan t/m donderdag en begint de 2de boeking op vrijdag ? of......
Goede vraag, daar heb ik nog niet goed over nagedacht. Misschien dat ik het bestand nog aanpas en 2 kolommen per dag maak. Dan stopt en begint een boeking ook op de juiste dag.

Als ik dit voor mezelf duidelijk heb kom ik er nog op terug.
 
Hallo,

Zomaar een ideetje: is het in jullie branche niet gebruikelijk dat er per overnachting wordt gefactureerd?
In dat geval zou je m.i. beter de dag van vertrek niet in je planningsschema zetten én heeft het 'probleem' van de aansluitende boekingen zichzelf meteen opgelost.
 
misschien ook een 3e kolom per dag voorzien, voor het geval je ook boekingen over de middag hebt voor knuffelcontacten (=vlaams woord van het jaar !)
 
En zo kunnen we we eeuwig doodenken over een goed reserveringssysteem. Moet er niet schoongemaakt worden tussen de laatste en volgende reservering. Gebeurt dit op vaste tijden of kan dit de hele dag plaatsvinden?
 
Bedankt voor al jullie reacties.

Hallo,

Zomaar een ideetje: is het in jullie branche niet gebruikelijk dat er per overnachting wordt gefactureerd?
In dat geval zou je m.i. beter de dag van vertrek niet in je planningsschema zetten én heeft het 'probleem' van de aansluitende boekingen zichzelf meteen opgelost.

misschien ook een 3e kolom per dag voorzien, voor het geval je ook boekingen over de middag hebt voor knuffelcontacten (=vlaams woord van het jaar !)

Deze bungalows worden voornamelijk voor langere tijd verhuurd. Als er gasten een week blijven is dat relatief kort.

En zo kunnen we we eeuwig doodenken over een goed reserveringssysteem. Moet er niet schoongemaakt worden tussen de laatste en volgende reservering. Gebeurt dit op vaste tijden of kan dit de hele dag plaatsvinden?

Dit gebeurt altijd op vaste tijden. Zo moeten gasten voor 10 uur vertrekken en ontvangen de volgende gasten pas na 15 uur de sleutel
 
Erna,

Zo moeten gasten voor 10 uur vertrekken en ontvangen de volgende gasten pas na 15 uur de sleutel

Precies wat ik dacht. Dat maakt mijn eerdere suggestie toch volstrekt mogelijk, niet? En dan heb je geen behoefte aan extra kolommen.
Als je vreest dat dat tot verwarring kan leiden zou je gewoon één enkele rij (rij 2) kunnen invoegen met overal één dag later dan de datum in rij 1.

Wat de posts betreft die nog op de mijne waren gevolgd heb ik zo een zwak vermoeden dat die eerder van, ahum, licht ironische aard waren... :rolleyes:
 
Super bedankt voor alle hulp. De afgelopen tijd heb ik het een en ander aangepast en tot nu toe werkt het perfect.

Ik heb mijn bestand toegevoegd voor mensen die op zoek zijn naar een oplossing.
Mochten er mensen nog suggesties hebben of verbeteringen zien dan hoor ik het graag.

Fijne avond!
 

Bijlagen

  • Bezetting.xlsm
    87 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan