printer Canon MG5650

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden.
Ik heb een (luxe ) probleem met mijn printer Als ik op mijn scherm een gele band zie en ik laat die afdrukken dan is deze meer orange gekleurd op de print Wat zou dat kunnen zijn is dit bij te stellen ???
En zo zijn eigenlijk alle kleuren niet correct de juiste kleur bv zwart en blauw lijken veel op elkaar
maar rood is dan weer iets je beter
Ze zijn altijd goed geweest dus het zijn nog altijd de zelfde inktpatronen die ik gebruik
Dus het moet ergens anders aan liggen ?? Maar waar Ik heb al wat opties voorbij zien komen maar ik heb nog niets veranderd omdat ik niet weet wat ik doe
mvgr e de waele
 
Kijk eens bij de driverinstellingen naar je kleurbeheer. Daarin staan allerlei kleurprofielen, wellicht is die gewijzigd op een of andere manier.
Speel daar eens mee.
 
OK ga ik vanmiddag mee aan de slag heel veel dank
Ik heb wel wat gedaan met Adobe elements 15 zo wat met aan het stoeien geweest en wat uitgeprobeerd
Misschien dat daar iets is veranderd Ik zal zelf daar nooit iets aan veranderen Heb daar geen verstand van
Bij voorbaat al vast bedankt
e de waele

Dit is voor mij nog een hele uitdaging Ik heb de patronen test gedaan op uitlijning deze was prima
Dan de spuitkoppen test gedaan ook hier was niets vreemd op te zien
Als ik kijk bij kleurprofielen van de printer en dat zijn er nog al wat staat deze op automatisch
Waar zou ik nu nog naar kunnen gaan kijken dat is voor mij wel moeilijk ik heb daar geen benul van wat ik moet doen
e de waele
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Controleer de inktpatronen en ook de printer (op stukje papier die in de rol is achtergebleven).

Zitten die inktpatronen al meer dan een jaar in uw printer?
Ingebouwde chips onthouden hoelang die inktpatronen zijn geplaatst.
Neem ze allemaal eruit. En plaatst die terug.
 
Ga ik doen Ik heb 2 maand geleden een nieuw patroon er in gezet en de andere gewoon laten zitten er was niets aan de hand deze waren zeker nog voor 1/4 gevuld en kreeg daar ook geen melding van Maar dan waren de kleuren gewoon goed ? Ik heb ze er nu allemaal opnieuw in gezet en geprobeerd maar het is nog gewoon het zelfde Ik denk zelf dat er iets is gebeurd met het proberen van het programma Adobe elements 15 ??
Ik zou ergens de kleuren moeten kunnen aanpassen maar waar ??
e de waele

De Printer doet het nu helemaal niet meer wat kan ik doen ????
Als ik probleem oplossing gebruik zegt hij de printer staat uit schakel deze in
Maar hij staat al aan dus dat kan niet wat doe ik fout ???

e de waele

Heb de printer weer opnieuw aangemeld en doet het weer Maar de kleuren zijn nog steeds niet goed
e de waele
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb diverse malen diep reinigen toegepast en na een 5 tal keren begon het beter te worden met de kleuren.
Na nog wat te reinigen de volgende dag ging het snel beter Met wat meer tijd er tussen Is het allemaal goed gekomen Ik ga nu elke maand een kleuren afdruk maken omdat ik kleur te weinig gebruik.
Ik heb niets aan de printer versteld of gewijzigd ,het stond dus allemaal goed
Iedereen weer bedankt voor het mee denken en zeker een gezond 2021 voor allemaal
e de waele
 
Hallo

Uitgedroogde printerkoppen is een veel voorkomend probleem bij dergelijke printers.

Het reinigen in de printer kost veel inkt , en is niet echt efficient.

Het vervuild snel de "waste ink" tank , wat dan weer andere problemen opleverd.

Printerkoppen uitbouwen , en deze manueel reinigen leverd de beste resultaten.

Op b.v.b. youtube zijn er ettelijke filmpjes te vinden hoe je dit kunt doen.

Hopelijk heb jij ,of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
Info is altijd goed Ik heb de inktkop nog nooit met de hand schoon gemaakt Ik ga wel eens kijken op youtube ik heb er nu tijd voor Bedankt weer maar voor de tip En een goed gezond 2021
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan