De microfoon van google zoekscherm doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Ik heb een nieuwe smartphone met android 8.1 . Ik weet er zijn modernere, maar dat boeit me niet. Mijn probleempje is dat de zoekbalk van google wel werkt maar niet de microfoon inschakeld als ik op het voorblad die zoekbalk activeer. Als ik de zoekbalk met vingers activeer dan komt de normale google zoekpagina dan werkt de microfoon wel. IK heb me rot gezocht om de juiste instelling maar helaas. Iemand die het weet? Merk telefoon is ruggear type rg 650.
 
Wil je praten met "He google", wat voor weer is het morgen, bedoel je dat.... of?
 
Ja, maar het gaat niet om welk type vraag, de micro wordt nooit geactiveerd. Wel zoals ik zei als ik de google pagina activeer door te drukken op het tekstveld van de zoekbalk.
Kleine correctie. De zoekbalk doet het helemaal niet. Het enige wat werkt is middels het drukken op het tekstveld de google pagina te openen, dan werk verder alles goed.
 
Laatst bewerkt:
Het zal wel iets zijn als microfoon toestemming geven, maar het vreemde is dat een site waar k dit probeerde op microfoon blokkeren stond, terwijl ik daar wel degelijk spraakberichten post. Echter die zoekbalk zit op het voorblad van de phone en de verandering die ik op een website toepaste heeft niet geholpen
 
Jij doelt op het Home screen waar een Google zoekbalk staat met een microfoontje...
Bij mij werkt dat wel als ik erop druk......maar mijn telefoon draait Android 11.
Er verschijnt dan een grijs Google-schermpje met de tekst "Luisteren...."
Deze zoekbalk wordt gestart vanuit de zgn. "Launcher" dus ik zou daar eens kijken of daar iets in te stellen is...
Eventueel zou je er voor kunnen kiezen om de standaard launcher te vervangen door bijv. Nova Launcher te installeren vanuit de Play Store..
De gelinkte is de gratis versie, er is ook een Premium uitvoering die $ 5 kost....
 
@scrapheap, daar kan wel het verschil in zitten inderdaad android 11 en android 8.1 is nogal een verschil. :confused: Ik heb er verder geen verklaring over.
 
Mijn vorige smartphone draaide op android 6 en daar deed die app het prima. ik ga er van uit dat het een misinstelling is vanaf fabriek. Zaal een kennis dat ding in handen schuiven, die heeft er meer verstand van dan ik.
 
Oke probeer het dan maar zo, ik denk zelf dat een update voor dat toestel android 8.1 dan de boosdoener is. Die zijn er denk ik dan niet meer voor. Succes verder @leadbelly
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan