Segurazo infectie verwijderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hauer

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Berichten
102
Goedmorgen,
Sinds ik met Revo-Uninstaller de Segurazo infectie op mijn ASUS X7BJ laptop heb (proberen?) te verwijderen gaat na het opstarten de ventilator van de laptop hard werken (hetzelfde geluid als wanneer er een DVD in de diskdrive zit). Kan het zijn dat er toch nog een restant van Segurazo is overgebleven? Zo ja, hoe kan ik dat verwijderen?
 
Je kunt de meeste malware/virussen niet verwijderen met een uninstaller. Dat moet je doen met een antimalware/antivirus-product.
 
Als je op het systeem ook bankiert.. zou ik een schone installatie uitvoeren... better be safe than sorry...:eek:
Of een schone image terug zetten die van een losse externe schijf komt.
 
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download
55939058ef1f8-16x16.png
ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag uitvoeren
  • Dubbelklik op zhpdiag3.exe om het programma op te starten.
  • Windows 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor
    RunAsAdmin.jpg
    Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot de scan gereed is.
  • Vervolgens verschinjnt er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\ZHP.)
 
Laatst bewerkt:
downloaden ZHPDiag lukt niet

ik krijg de melding: Niet bevestigd 639591.crdownload. AVast was uitgeschakeld.
 
Zie post 2! Heb je een volledige systeemscan uitgevoerd met jouw securityprogramma? Daarnaast kun je ook MBAM gebruiken.
 
Beste hauer,
Veel antivirusprogramma's markeren dit programma als een zogenaamde "PUP" oftewel "Potentially unwanted program" (ongewenst programma).

Volg onderstaande procedure om dit programma te verwijderen:


  • Download geekuninstaller.png Geek Uninstaller
    1. Open Geek Uninstaller, en lokaliseer Segurazo.
    2. Klik met rechtermuisklik op Segurazo, en kies voor "Geforceerd verwijderen", het kan even (enkele minuten) duren voordat dit voltooid is.
  • Download het programma autoruns.png Autoruns
    1. Open Autoruns, en zoek in de zoekbalk naar: "segurazo".
    2. Op alle resultaten: rechtermuisklik, en klik daarna op: "delete".
    3. Het programma vraagt mogelijk om administrator-rechten, sta deze dan toe.
  • Download het programma
    51a46c3b17d42-HitmanPro-logo16px.png
    HitmanPro
    1. Open het programma, en klik op volgende.
    2. Kies daarna de optie: "Nee, ik wil deze computer slechts eenmalig controleren", en klik op "volgende"
    3. HitmanPro zal nu een scan over de computer uitvoeren.
    4. Klik op "volgende" als de scan voltooid is, en klik op "Proefperiode starten" o.i.d, (HitmanPro is nl. een betaald programma met een 30-daagse )proefperiode.
    5. HitmanPro zal nu alle gedetecteerde bestanden verwijderen.
    6. Als HitmanPro vraagt om de pc te herstarten, klik dan op "ja", of "toestaan".
  • Download nu het programma malwarebyteico.png Malwarebytes om de laatste restjes van segurazo te verwijderen
    1. Kies bij de installatie voor: "Persoonlijk gebruik", en wacht tot de installatie voltooid is.
    2. Klik na de installatie op: "instellingen" > "Bescherming", en scroll, tot je scannen naar rootkits ziet staan, zet deze optie aan.
    3. Start daarna de scan via Dashboard > Scannen
  • Je kan onderstaande tool gebruiken om alle gebruikte programma's en logbestanden van je computer te verwijderen.
    1. Download
      5e53fa3394e39-kprm.png
      KpRm naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.
    2. Dubbelklik op kprm.exe om de tool te starten.
    3. Zet nu vinkjes voor de volgende items:
      • Delete Tools
    4. Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
    5. Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoef je deze niet te plaatsen.


Als het goed is zou Segurazo nu goed verwijderd moeten zijn, zoals hierboven aangegeven kan Segurazo ook via de bijgeleverde uninstaller verwijderd worden, alleen wordt door deze uninstaller veel achtergelaten, zoals registeritems en bestanden op de pc.

Segurazo wordt meestal mee-geïnstalleerd met malware, dus daarom is het sowieso een goed idee op de pc nog even te checken met
55939058ef1f8-16x16.png
ZHPDiag.
 

Bijlagen

  • malwarebyteico.png
    malwarebyteico.png
    1,5 KB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:
Beste dorado,
Hartelijk dank voor de tips! Ik met Avast een systeemscan uitgevoerd, vervolgens met Autoruns 2 Segurazo bestanden verwijderd en tenslotte met Malwarebytes gescand. Mijn laptop is weer muisstil!
Ook de andere reageerders bedankt!
Met vriendelijke groet,
Hans Hauer
 
Mooi dat het is gelukt so far! Toch is het een goed idee om je systeem te checken van welk de instructie beschreven staat in post #4
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan