Outlook veld voor adressering van meerdere mensen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Berichten
430
Microsoft Outlook heeft enorm veel verschillende velden, maar het lijkt erop dat er 1 veld mankeert.

Ik kan er overheen kijken, maar in welk veld plaats je de adressering?
Niet het adres, maar b.v. 'De heer en mevrouw Zo-en-Zo'
of 'De heer P. Naam1 en mevrouw K. Naam2'

Outlook lijkt met name gericht te zijn op 1-op-1 contacten (voornaam/achternaam) maar in heel, heel veel gevallen heb je te maken met meerdere personen op hetzelfde adres.

Suggesties?

Thanks!
 
waar zou je deze gegevens willen plaatsen.
Bovenaan het bericht of in het adresveld "aan"
 
Mijn oprechte verontschuldigingen voor de onduidelijkheid!

Wat ik bedoelde was het volgende:
wanneer je in Outlook een nieuw contact aanmaakt, dan krijg de layout als bijgaand attachment.

Ik heb gekeken naar alle beschikbare contactvelden (Menu > Weergeven > Alle Velden > Selecteer Alle contactpersoonvelden), maar kan daar geen geschikt veld vinden voor een dergelijke "Aanhef".

Nogmaals sorry voor het misverstand.
 

Bijlagen

  • SnagIt-15122020 100816.png
    SnagIt-15122020 100816.png
    60,1 KB · Weergaven: 34
Het zijn vrije tekstvelden en daar kan je van alles invullen.
 

Bijlagen

  • zo-en-zo1.JPG
    zo-en-zo1.JPG
    92 KB · Weergaven: 31
  • zo-en-zo.JPG
    zo-en-zo.JPG
    28,5 KB · Weergaven: 29
Een contactpersoon is altijd één persoon. Je kunt groepen aanmaken als je personen bij elkaar wilt opslaan, bijvoorbeeld voor mailings. Een veld Aanhef zie ik zo snel ook niet, maar heb je in mails uiteraard ook niet nodig; die gebruik je in brieven etc. Je hebt een veld Geslacht, en op basis daarvan kun je dan met Word bijvoorbeeld de juiste aanhef genereren. Lijkt mij ook voldoende. Ik heb een veld Aanhef in ieder geval nog nooit gemist in Outlook. Uiteraard kun je, als je het tóch nodig hebt, zelf toevoegen.
 
Dank voor de reacties.

De achterliggende gedachte is de volgende.

Ik zit al heel lang te 'knoeien' met het omzetten van adressen vanuit Excel naar Outlook en naar Google Contacts en naar mijn Gigaset handset telefoon.
Moet er tegelijk bij vermelden dat ik tot voor gisteren(!) niet bekend was met het fenomeen export/import via vCard.
Met andere woorden, een adreswijziging moest ik op 3 plekken doen en wanneer het een telefoonnummer betrof op 4 plekken.

Kortom, ik ben nu aan het onderzoeken of het mogelijk is om om Excel als basis te houden en van daaruit de rest te updaten, via .csv en/of vCard.
Voor vCard bestaan tools.

In Excel heb ik een veld 'Adressering' (De heer en mevrouw Zo-en-Zo) voor het maken van labels, via Word en zocht naar veld in Outlook.

Hmm..

terwijl ik dit schrijf bedenk ik ineens: als blijkt dat er geen geschikt veld is en daar lijkt het op, dan tijdens het importeren van het .csv bestand in Outlook en het 'mappen' van .csv velden->Outlook-velden, het veld 'Adressering' gewoon overslaan!

Want inderdaad @octafish een aanhef heeft geen nut.

Excel -> .csv -> Outlook
Excel -> vCard -> Google Contacts
Outlook -> Gigaset QuickSync software -> Gigaset handset*

Tot en met Android v9 kon ik mijn Gigaset handset via Bluetooth updated vanuit Google Contacts. Ging perfect.
Mijn smartphone stuurde alle contacten in een mum van tijd naar de handset, klaar.

Sinds Android v10 lukt dat niet meer en daar is geen oplossing voor. Die zal er waarschijnlijk ook niet komen.
Dus moet ik terugvallen op Gigaset software, kabeltjes en dan maar hópen dat de transfer lukt.

Maar goed, dat terzijde.

Ik denk dat ik inderdaad het veld adressering oversla bij de 'mapping' van velden.
Zaak is daarmee denkelijk opgelost.

(Ja.. het is logisch en ja.. ik hád het eerder kunnen verzinnen, maar mijn focus was zó op het zoeken naar een geschikt veld, dat hieraan simpelweg niet gedacht heb)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan