Camera in midden van scherm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
LS.,


ik werk in deze tijd veel via Zoom, via de desktop. Ik lees veel teksten van het scherm.

Ik heb een cameraatje dat ik bovenop het scherm kan bevestigen, maar dan kijk ik er dus niet lekker in. Ik kan het ook onderaan bevestigen, maar dan kijk ik er overheen.

Is daar al iets op bedacht? Ik zou het ook niet precies weten, hoor, maar ik kijk liever in de camera terwijl ik toch mijn teksten kan lezen. Dank.
 
Dan heb je een AutoCue nodig :). Gaat op een desktop of laptop uiteraard nooit goed komen, want dat kan alleen als je de camera midden op het beeld plakt. En dát lijkt me de leesbaarheid niet echt ten goede te komen.
 
Omdat ik mijn Scherm in 3 gelijke delen verdeel hoopte ik op een hele kleine camera die ik op 1/3 kan bevestigen, zodat ik er weinig last van heb.
 
Dan heb je dus zélf al het antwoord op je vraag gevonden :). Je kunt natuurlijk altijd je scherm splitsen, waarbij je in het bovenste gedeelte een (losse) camera hebt, en net daaronder dan je leesvenster. Dan kun je enisgzins in de camera kijken en lezen. Of je er iets mee opschiet is nog maar de vraag, omdat je (vermoed ik) toch van links naar rechts leest, zodat je ogen continue over het scherm dwalen. Mij lijkt dat geen prettig gezicht om naar te kijken. Als je al een soort 'nieuwslezer' effect wilt, dan heb je dus een zodanige afstand nodig, dat je de links-rechts beweging die je sowieso maakt bij lezen compenseert door de filmhoek. Een webcam, al dan niet op een monitor of laptop, gaat die afstand nooit halen.
 
ja, eens, maar ik hoopte dat iemand een minuscule knoopcamera zou kennen oid. die je met een piepklein flexibel stangetje oid. ongeveer in het midden van je scherm zou kunnen hangen...;)
 
In de link van bericht#3 staan enkele videos hoe je zelf een teleprompter kan maken.
 
Ja, mooi, maar hoopte op iets kant-en-klaars zonder doe-het-zelf... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan