ingebouwde macro's gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

brounswiel

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Berichten
9
ik gebruik een ingebouwde macro uit de actiecatalogus voor het exporteren naar een Excel bestand.
Welke macro moet ik gebruiken voor het Importeren van een Excel sheet.
 
Geen idee; ik loop met een grote boog om macro’s heen. Gebruik VBA voor dat soort zaken, en blijf uit de buurt van macro’s. Uiteindelijk ga je vroeg of laat tóch programmeren, dus dan maar gelijk vroeg :).
 
En om het wat makkelijker te maken: ontwikkel verder met Access bestandsindeling 2003.
Wanneer je daar de wizard gebruikt om bijvoorbeeld een formulier te openen :
Besturingselement button op je formulier slepen, en dan kiezen voor de handelingen die moeten gebeuren, dan zet Access daar automatisch VBA code in, die je naar hartenlust kan aanpassen of bestuderen.
Om de één of andere duistere redenen maken ze er in de nieuwste Access versies ineens macro's van. En zoals Octafish al aangaf: vermijd macro's.
Ik vind zelf Access behoorlijk gebruiksvriendelijk, maar door die VBA te verbergen wordt dat toch een stukje minder.
 
Ik zou persoonlijk niet een nieuwe db ontwikkelen in A2k3. Je mist teveel van de (veel betere) grafische verbeteringen die wél in de nieuwere versies zitten. Ik hou wél een .mdb database achter de hand waar wat standaard knoppen inzitten met VBA code, die ik makkelijk kan aanmaken in die db als ik die nodig heb. Zelden nodig ook, want ik heb alle knopmacro’s die ik nodig heb in een module gezet die ik heb geëxporteerd, en die ik importeer in elke volgende database. Dan heb ik de codes gelijk beschikbaar in die db. Da’s mijn tip :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan