copieer Google Contacts naar Outlook 2019 gaat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

uncleben

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2006
Berichten
119
Ik volg de instructies door bij Google Contacts te exporteren naar Outlook CSV formaat.
Die importeer ik in Outlook 2019 vlgs de instructies.
Dan krijg ik op het eind een foutmelding CONVERSIEFOUT.
Ergens gelezen dat in Nederland de "punt-komma" gebruikt wordt ipv de "komma".
Heb in het EXCEL bestand de punt-komma's opgezocht en veranderd in komma.
Vervolgens IMPORT gedaan en weg was alles, ook de bestaande contacten in OUTLOOK.

heeft iemand advies hoe ik alsnog de contacten kan importeren?
 
Dit is de melding (hoop dat het nu wel goed gaat).

http://gofile.me/3kI0K/SbOScaXav

Ik heb de video bekeken van manamana: en zie dezelfde fout als bij mij: Conversie fout

Wat heb ik gedaan?
Ik heb de Contacts.csv file in Excel geopend en krijg niet zo'n mooi overzicht als op de video: daar staat de data keurig in kolommen
Bij mij is het onleesbaar, vele komma's op een regel..

Vervolgens een leeg document geopend in Excel,
tab-blad GEGEVENS geselecteerd en
Linksboven GEGEVENS OPHALEN gekozen en de Contacts.csv file binnen gehaald.
Goed resultaat: Alle data (184 contacten) van Google Contacts staat nu netjes in kolommen onder de juiste header.

Vervolgens SAVE AS , met juiste CSV file-type en andere file-name.

Dit import in OUTLOOK2019 en resultaat is weer Noppes.
Ik heb nu 551 lege contacten terwijl ik er slechts 184 in Google heb.

Nogmaals, fijn dat U mee wilt denken...
Nog suggesties?
 
Alle aanwijzingen opgevolgd, maar helaas nog geen resultaat.
Kan het iets te maken hebben met het volgende?

Ik heb een officieel gekochte "grijze" licentie van Office 2019.
Dit is een licentie die terug komt van de bedrijfswereld en worden goedkoop aangeboden.
Zou het kunnen zijn dat een bedrijfslicentie het niet toestaat om andere contacten te importeren?
Ergens een instelling of zo?

Als dit ook op niets uitloopt, ga ik Office nog een keer opnieuw installeren.
Ik doe alles volgens het boekje, maar toch gaat het fout.
De info uit Google Contacts is prima, immers in Excel zie ik keurige kolommen met de juiste data.
 
Denk toch dat het met de ; te maken heeft. Hier staat juist dat het de comma moet zijn:
https://www.ablebits.com/office-addins-blog/2020/01/15/import-outlook-contacts/

CSV (Comma Separated Values). If you keep your contact information in Excel or another spreadsheet program or have exported your contacts from another email provider, such as Gmail or Yahoo Mail, they will typically be in a .csv file, which can be imported into Outlook with a few adjustments:

If contact details contain some characters that do not exist in the English alphabet, e.g. Arabic, Cyrillic, Chinese or Japanese, such contacts may not be imported correctly. To prevent possible issues, export contacts into a CSV UTF-8 file if such an option is available to you, or convert CSV to UTF-8 with Excel.
Make sure the values in your CSV file are separated by commas. Depending on your locale, a different list separator is set by default. For example, in many European countries, the default list separator is the semicolon. But Outlook only supports the comma as a field separator, so you need to replace semicolons or any other delimiters with commas before importing your CSV file into Outlook.
Let ook op de andere opmerkingen.
 
Laatst bewerkt:
Ook nog naar de local settings gekeken... dan kan ook impact hebben hoe Outlook er mee om gaat.
 
Ook nog naar de local settings gekeken... dan kan ook impact hebben hoe Outlook er mee om gaat.

Wat bedoel je met local settings?
Waar kan ik die vinden?

het enige wat ik zie is dat de Contacten moet opslaan in "Contactpersonen(alleen deze computer)".
 

Bijlagen

  • conversiefout.jpg
    conversiefout.jpg
    70 KB · Weergaven: 46
Zelf ben ik heel lang bezig geweest met dat gedoe van exporteren en importeren.
In theorie zou het moeten werken, je vindt overal op Internet handleidingen. Echter, in de praktijk is het 1 groot drama, althans, dat is mijn ervaring.

Het hangt er ook vanaf welke gegevens je in Google Contacts hebt staan.

Als testje.
Exporteer je Google Contacts naar .csv, kopieer dat bestand even, voor de zekerheid en wijzig daarna de extensie van .csv naar .txt
Open het in een text editor en bekijk de inhoud.

In mijn geval wordt er na 'Straat en huisnummer' en 'LineFeed' gegeven en ook nog eens na de postcode.
Een volledig adres staat in 3 regels, maar kan ook in twee, afhankelijk van wat er in het adres staat.

Het is een ontzettend gedoe om dat allemaal te corrigeren. Nogmaals, het hangt er vanaf wat er allemaal in je contacten staan.

Als je alleen voornaam, achternaam, telefoonnummer in Google Contacts hebt staan, dan zal het misschien nog meevallen.
In mijn geval heb ik ook adressen en notes.

Excel en comma delimited... drama. Ik kreeg altijd ; wat ik ook instelde.

1. Exporteer Google Contacts naar vCard
2. Gebruik een vCard to Excel converter (Google op: vcard to excel sheet, ik kwam b.v. Free VCF file to CSV or Excel converter tegen, maar heb die niet getest. Het is een VCF Import v3.091.xlsm bestand en ik ben niet zo voor een macro bestand van het Internet. Het kan allemaal best veilig zijn.... Misschien zijn er andere tools, die ook gratis zijn, geen idee.

Na eindeloos gepruts heb ik (voor mijzelf) de volgende oplossing:

1. Exporteer Google Contacts naar vCard
2. Systools vCard Importer (usd.29, helaas, niet gratis) - alle contacten verschijnen
3. exporteer die contacten - er wordt een contacts.pst aangemaakt
4. open contacts.pst in Outlook
5. ga naar de contacten - copy paste alle contacten naar Excel
6. in Excel de nummerieke velden aanpassen
7. gebruik ASAP Utilities (gratis voor thuis)
8. toevoegen text 0 (zie stap 16)
9. Overigens, ASAP kan ook een sheet exporteren, comma delimited. Je krijgt dan ook 'comma delimited' en geen gedoe met punt-komma.

Nogmaals, dit is een oplossing die ik, voor mijzelf, gekozen heb. Ik was het eindeloze gepruts met .csv meer dan zat, dus 'dan-maar' betalen voor een stukje software.

Note: Outlook kan slechts 1/een contact importeren van een .vcf ! (Bestand importeren .vcf)
Vandaar dat er utilities bestaan die alle contacten importeren.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

=
 

Bijlagen

  • SnagIt-25122020 064405.png
    SnagIt-25122020 064405.png
    21 KB · Weergaven: 37
  • Export-Import Google Contacts via vCard-01-25122020 065912.png
    Export-Import Google Contacts via vCard-01-25122020 065912.png
    179,3 KB · Weergaven: 49
  • Export-Import Google Contacts via vCard-02-25122020 070450.png
    Export-Import Google Contacts via vCard-02-25122020 070450.png
    101,5 KB · Weergaven: 37
  • Export-Import Google Contacts via vCard-03-25122020 070903.png
    Export-Import Google Contacts via vCard-03-25122020 070903.png
    143,5 KB · Weergaven: 40
  • ASAP Utilities-Export sheet to csv-25122020 082423.png
    ASAP Utilities-Export sheet to csv-25122020 082423.png
    51,2 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik heel lang bezig geweest met dat gedoe van exporteren en importeren.
In theorie zou het moeten werken, je vindt overal op Internet handleidingen. Echter, in de praktijk is het 1 groot drama, althans, dat is mijn ervaring.

Het hangt er ook vanaf welke gegevens je in Google Contacts hebt staan.

Als testje.
Exporteer je Google Contacts naar .csv, kopieer dat bestand even, voor de zekerheid en wijzig daarna de extensie van .csv naar .txt
Open het in een text editor en bekijk de inhoud.

In mijn geval wordt er na 'Straat en huisnummer' en 'LineFeed' gegeven en ook nog eens na de postcode.
Een volledig adres staat in 3 regels, maar kan ook in twee, afhankelijk van wat er in het adres staat.


=

Dank voor alle tijd en moeite die aan dit antwoord besteed hebt.
Ik ben idd ook aan de slag gegaan met vCards, maar geen succes.
Ik ga jouw benadering ook stap-voor-stap volgen.

Ik heb de Contacten ge-exporteerd en csv veranderd in txt.
Dit geopend in Wordpad, maar ik zie de Line-feed niet staan, zoals in jouw voorbeeld.
Welke text editer gebruik je dan?
Wat wel opvalt, is dat er na elk "straat+huisnr" de info op een volgende regel verder gaat.
 
Ik gebruik EditPadPro als texteditor.

Bekijk bijlage 353847

Het is en blijft een gebed zonder eind, dat hele exporteren/importeren/synchroniseren. Als je zoekt naar worden als synchronisern outlook gmail dan kom je duizenden hits tegen.
Meestal zijn het oplossingen die richting exporteren / importeren / csv en/of vcf gaan. Handmatig gedoe dus. Geen automatisme.
Noch Gmail noch Outlook hebben daar oplossingen voor. Logisch natuurlijk...
Maar wat niet logisch is, is dat er maar heel weinig 'kant en klaar'oplossingen zijn die al dat werk uit handen nemen. Je moet zoeken, heel veel zoeken.

Zo kwam ik (vandaag pas...) de volgende tools tegen:
"Contacts Sync" van pppindia tegen en
Outlook4Gmail https://outlook4gmail.scand.com/features/

Die laatste ziet er wel degelijk uit en heeft veel 'features' en vraagt iets van 20 dollar.
Zoek op Outlook4Gmail review en je ziet dat het niet slecht uit de bus komt.

Ik weet niet of ik Outlook4Gmail zal uitproberen.

Voor mijzelf:
- hou de contacten in Excel bij
- Excel: verberg kolommen die je niet nodig hebt voor Google of Outlook
- Excel: selecteer de cellen die je wilt exporteren naar Outlook en gebruik ASAP om die naar .csv te exporteren
- Outlook: importeer het csv bestand
- gebruik een tool om de contacten naar vCard te exporteren (.vcf) b.v. SysTool vCard Export tool, of Reliefjet
- Google Contact: importeer het .vcf bestand

Kortom, gedoe dus, vandaar dat het mij verbaast dat er niet meer tools zijn die dit klusje van je overnemen... :)

Groet en succes!
 
Hi,

wederom, mijn dank is groot.
ik ga niet mijn adressen centraal beheren in Excel.

Maar ik krijg er zo langzamerhand een punthoofd van.
Ik laat het nu even berusten en pak het later nog een keer op.

We heb ik nog 1 van de Excel makro's geprobeerd (VCF Import v3.091). heb een prima virusscanner geïnstalleerd.
Importeren ging prima, mooie kolommen met de juiste info.
Dan tot slot "opslaan als.." met CSV-formaat

Dan gaat het weer fout met de melding, boven in het scherm:

MOGELIJK GEGEVENS VERLIES: Sommige functies gaan mogelijk verloren als U deze werkmap opslaat in CSV .
Sla de werkmap op in een Excel bestands indeling om deze functies te behouden.


Ga eens onderzoeken of er een programma/applicatie is waar je centraal in de cloud (of op mijn eigen NAS ) de contact gegevens kan opslaan.
Vandaaruit worden dan de OUTLOOK, Android telefoons gesynced.

Als ik nog ergens tegen een mooie oplossing aanloop, laat ik het wel weten.

Groeten..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan