Automatisch tabbladen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thecase

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2011
Berichten
76
Ik wil een een bestandje bijhouden, om te zien hoeveel pallets een bedrijf nog open heeft staan om terug te kunnen bezorgen.
Dus het gaat om 10-tallen bedrijven, waarvoor ik van elk een tabblad wil gebruiken.
Maar om dit niet allemaal handmatig in te moeten voeren, zou ik dit graag willen automatiseren.

Is het mogelijk dat ik in mijn 1e blad (index) in kolom A onder elkaar bedrijfsnamen toevoeg, zodat deze dan automatisch een tabblad aanmaakt met die naam en ook met dezelfde inhoud en opmaak als 2e blad (Voorbeeld-opmaak) ?
En kan ik dan ook in kolom B achter die naam een knop met een link naar dat tabblad krijgen?

Dus in A1 staat dan "Index", in A2 staat dan "Voorbeeld-opmaak".
Als ik dan bijv. in A3 de tekst zet van "Bedrijf 1", dat dan een nieuw tabblad word aangemaakt met die naam en dat die link naar tabblad "Bedrijf 1" wordt geplaatst in B3 met bijv. een hyperlinkknop, zodat ik dan makkelijk naar het juiste tabblad kan switchen.

Ik gebruik zelf Libre-Calc op mijn pc, maar als ik alles opsla als een Microsoft Excel 97-2003 werkblad, kan ik een collega dat dan ook gewoon op een andere pc bewerken met Microsoft Excel of werken alle functies niet op zowel Libre als Excel hetzelfde?
 

Bijlagen

  • Helpmij-voorbeeld.xls
    72,5 KB · Weergaven: 57
Helpt zoiets uw verder?
 

Bijlagen

  • Helpmij voorbeeld.xls
    113 KB · Weergaven: 66
Als ik een naam invoeg en klik op de knop "Tabblad toevoegen " gebeurt er niets bij mij ?? (ik sta nog wel in de cel)

Doe ik iets verkeerd?
 
Waar kan ik zien dat die zijn ingeschakeld of niet !
 
Laatst bewerkt:
Download dit bestand
ik heb een knopje toegevoegd test. Als je op de knop drukt en je macro's zijn ingeschakeld dan verschijnt er een boodschap.
Heb ik nog vergeten te vermelden, als je in de cel waar je staat niets is ingevuld gebeurt er ook niets.
Laat ook eens weten met welke versie van Excel je werkt.
 

Bijlagen

  • (help mij voorbeeld (v2).xls
    110 KB · Weergaven: 67
Ik heb in A3 "Bedrijf 1" ingevoerd en klik dan ik op de knop en er gebeurt dan niets. Ook de test knop , geeft geen resultaat !!

Als ik op een knop klik , worden wel enkele icoontjes in de werkbalk erboven licht grijs van kleur (zoals vetgedrukt, cursief) en als ik de cursor dan weer op een andere cel klik worden deze weer zwart.
Dus volgens mij is hij wel met iets bezig, maar er komt geen vervolg actie.

Ik zie alleen nergens waar ik de macro's kan in / uit schakelen ?
Bij "Extra > Macro's " zie ik wel staan (opnemen, uitvoeren, bewerken en beheren), maar niet of ik hem kan in/uit schakelen?

Ik gebruik Libre Office zoals vermeld in mijn 1e bericht ; Versie: 6.3.4.2 (x64)
 
Ik gebruik Libre Office zoals vermeld in mijn 1e bericht ; Versie: 6.3.4.2 (x64)
Sorry, had ik helemaal over gelezen.
Mijn oplossing werkt niet in Libre Calc, alleen in Excel.
Dan kan ik helaas niet verder helpen.
 
Oké nog bedankt voor de moeite, hopelijk kan iemand anders mij hier in verder helpen.
 
Weet er echt niemand hoe ik dat voor elkaar moet krijgen in Libre ?
 
Oke bedankt VenA, dit is allemaal nieuw voor mij, maar ik ga mij er in verdiepen.
 
Even uit jouw OP

Ik gebruik zelf Libre-Calc op mijn pc, maar als ik alles opsla als een Microsoft Excel 97-2003 werkblad, kan ik een collega dat dan ook gewoon op een andere pc bewerken met Microsoft Excel of werken alle functies niet op zowel Libre als Excel hetzelfde?

De meeste basisfuncties zullen wel werken. Of het geheel uitwisselbaar is weet ik niet. Voor het gebruik van macro's wordt het een stuk complexer. Als je weinig ervaring hebt met het schrijven van code dan zou ik zeggen dat het niet gaat werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan