emailbox op sever is vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
Ik hoor van klanten dat email niet meer verzonden wordt, de inbox is vol. (250mb)
De email gekoppeld aan mijn website wordt gesynchroniseerd in outlook op mijn computer (en op mijn android telefoon)
Ik moet iets anders verzinnen zodat de emailserver van mijn websitehosting leger blijft maar de email in outlook wel blijft staan. Als ik het nu weghaal van de server verdwijnt het ook uit outlook.

Ik verstuur ook vanuit dat emailadres via outlook en die komen dat ook weer op de server van de websitehost. en ik bewaar alles in mapjes per klant. dat moet misschien anders. Toch een crm?

Wat is het beste om de emailserver bij de websitehost leeg te houden?
 
Als je de e-mails downloadt (en later geautomatiseerd) uit je postvak op de server verwijderd, dan log je in via het POP-protocol. Als je IMAP gebruikt, dan synchroniseer je alles.

Je kan POP gebruiken, maar als je meerdere apparaten hebt waarop jij je e-mail ontvangt dan hebt je geen centraal punt meer waar je gedownloade mail op staat, ook je 'verzonden items' zijn dat ook niet en zijn opgeslagen per apparaat.

Ik raad zelf aan om IMAP te gebruiken en de opslagruimte te verhogen. Tegenwoordig zijn de opslagruimtes niet echt schaars meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan