Apple TV geeft geen beeld via receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.

OctaFish

Verenigingslid
Lid geworden
6 feb 2009
Berichten
41.990
Ik heb sinds een week een Apple TV 4K, die ik aansloot op een Denon AVR 1713 receiver, die weer was aangesloten op een Panasonic Plasma tv. Werkte prima. Vanwege de 4K van de Apple TV, en omdat de plasma tv al bijna 15 jaar oud is, deze week ook een LG 4K tv gekocht, die vandaag is geleverd.

Nou komt het probleem: ik krijg geen beeld van de Apple TV op de LG. De LG is uiteraard op dezelfde manier met HDMI aangesloten op de Denon receiver, maar de LG ziet ‘m dus niet. De BluRay speler, ook op de Denon aangesloten met HDMI, doet het dus wél goed.
Ik heb de Apple TV nu rechtstreeks in de LG geprikt, en dan doet hij het wél. Hij is dus wél goed aangesloten op het netwerk. Uiteraard heb ik wat kabels omgewisseld, om uit te sluiten dat het aan de kabels ligt.

Iemand een idee?
 
Dat klinkt als of er iets fout gaat met de zgn. HDMI handshake maar het kan ook zijn dat HDR een rol speelt.
De Denon heeft HDMI 1.4...
Er is een topic op Tweakers over dit gebeuren, zou dat eens doorlezen...
Hier een zelfde type opstelling maar met een Onkyo receiver ( 2012 ), LG Oled ( 2018 ) en een Nvidia Shield Pro ( 2019 ) en dat werkt probleemloos.
Ik heb, behalve een iPad voor de vakanties, zelf geen Apple hardware dus weet niet wat de standaard instellingen zijn van de AppleTv wat betreft beeldoutput, HDR etc...
 
Er zijn vooral veel problemen met volledige 4K weergave, maar dit betreft geen beeld....

https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/6052/~/geen-hdr-signaal-vanaf-een-apple-tv-4k
0a zorg dat de AVR HDR compatible is:
Zorg er ten tweede voor dat je AVR HDR-compatibel is. Raadpleeg deze veelgestelde vraag voor meer informatie. Als u een model uit 2017 (of later) gebruikt, zorg er dan voor dat de instelling 4k-signaalformaat in de AVR - indien beschikbaar - is ingesteld op Enhanced. U kunt deze instellingen vinden in het gedeelte Video van het menu van uw AVR.
Lijst: De 1713 staat er niet tussen
https://denon-nl.custhelp.com/app/a...LbUFGVGIybmNNdDFFT3hzdERPMHpNRFN6VmclMjElMjE=

Mss in de settings van de Denon toch nog iets?
https://discussions.apple.com/thread/8114919
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1969038
https://denon.custhelp.com/app/answ...tv-not-supporting-4k-hdr-signal-from-apple-tv
 
Laatst bewerkt:
Heb ik weer wat te lezen vandaag. Bedankt voor de linkjes!
 
is dit correct uitgevoerd?De Apple TV-app downloaden
Ga op uw compatibele smart-tv, streamingapparaat of gameconsole naar de app store van het apparaat en download de Apple TV-app.
Open de Apple TV-app en kies 'Begin met kijken'.
Ga naar 'Instellingen' en selecteer vervolgens 'Accounts'.
Kies 'Log in'. Als u geen Apple ID hebt, moet u er een aanmaken. Gebruik vervolgens een van deze opties om in te loggen met uw Apple ID en de configuratie te voltooien:
'Log in op mobiel apparaat': gebruik de camera van uw telefoon om de QR-code op het scherm van uw tv te scannen. Volg daarna de instructies op uw mobiele apparaat.
'Log in op deze tv': gebruik de afstandsbediening van uw tv om handmatig in te loggen met uw Apple ID en de configuratie te voltooien.
 
Zoals ik al had uitgelegd, doet hij het prima als ik de Apple TV rechtstreeks aansluit op de LG. Mijn probleem is dat hij het níet doet als ik hem via de receiver laat lopen. Toegegeven, dat is een wat ouder beestje. Maar het rare is dus: de hele keten werkte perfect met de (ook oude) Panasonic tv. Eigenlijk heb ik in de keten dus alleen de tv vervangen.

Als het probleem in de Denon zit (oude HDMI) dan had ik verwacht dat de Apple TV ook niet op de Panasonic zou werken. Maar dat deed hij dus wél :).
 
Type LG?
Indien andere TV het wel deed zit het toch dan in de instelling van de TV i.c.m. de Denon?
Met een andere bron? wat gebeurt er dan?
 
Ik weet niet precies wat je bedoelt n]met ‘instelling icm met de Denon’. De LG pakt zo’n beetje alle beeldformaten die hij krijgt goed. En ik heb alle kabels vervangen door kabels die 48G aankunnen.
 
Heb je nog na kunnen gaan of met een firmware upgrade de "1713" wel mogelijk zou kunnen werken?
Hij stond zoals in #3 vermeld niet op die compatibility lijst.
Zo niet dan gaan de 48G kabels je ook niet helpen, helaas.:(
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard; stel je voor dat iemand anders er ook een koopt :). Het is een LG OLED55BX6LB - 4K OLED TV.
 
En welke HDMI aansluiting van de LG gebruik je?

En alles op de Denon ingesteld zoals beschreven op blz. 75 en 89?
 
En ben je met #9 nog verder gekomen?
 
Firmware heeft helaas niks uitgemaakt. Ik zal het er mee moeten doen :). Gelukkig draait alles goed omdat de tv 'smart' genoeg is om de versterker zelf aan te zetten. Dus ik sluit de bronnen nu op de tv aan, en sluis het geluid daarvandaan door naar de versterker. Maar het blijft wel vreemd...
 
Jammer, maar idd gelukkig dat ie het verder goed doet. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan