selectie etiketten afdrukken in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wopev

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Berichten
62
Ik heb in word een adressenlijst gemaakt, geschikt om als etiketten af te drukken.
Hoe krijg ik het voor elkaar om een selectie van die etiketten af te drukken?
Dus. b.v. van de 50, er 35 te printen.
 
Je kunt ze met de hand selecteren, wat mij niet handig lijkt. Beter is het om in je gegevensbestand een veld te hebben dat je kan gebruiken om te selecteren. Bij het samenvoegen selecteer je dan op dat veld, dan ben je in één keer klaar.
 
In Word selecteren lukt niet.
Als ik een paar adressen selecteer en ik druk op "afdrukken", is het woordje "selectie" greyed out.
Ik zit te denken aan het volgende: Adressen selecteren in excel > copy-paste naar een nieuw excelbestand. En deze samenvoegen in een word bestand.
 
Samenvoegen is sowieso de basis waar je vanuit moet starten. En dan in dat bestand dus een veld waar je op kan selecteren. Als dat geen criterium is als plaatsnaam of postcode.
 
Het gedeelte van copy paste is overbodig. Je kan een extra kolom toevoegen met daarin bv Ja/Nee. In Word kan je hier dan op filteren. Als het om weinig adressen in het adressenbestand gaat dat kan je in Word ook een vlaggetje aan of uitzetten.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    56,3 KB · Weergaven: 40
Nu er twee mensen exact hetzelfde voorstellen, lijkt mij de te volgen weg wel duidelijk :).
 
Of gewoon, omdat je toch al in HelpMij kijkt, in de Handleidingen sectie naar de cursus Word. Al die helpers die je van HelpMij wegleiden.... :d
 
De cursus Word in de handleidingen sectie heeft van die lekkere heldere titels. Wat doe je over het algemeen met Word jawel tekstverwerken. Hoe heten de cursussen? Word cursus tekstverwerken - Hoofdstuk xx:p:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan