Hoe lees ik teksten uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
BartSr,

wil je nu een nieuwe tabel maken met de veldnaam erbij die je krijgt met de DlookUp.

Gr. Cor
 
Cor,
Nee, mijn plan was om mijn Boeket-programma, taalvrij te maken, door alle gebruikte teksten in een tabel te zetten, maar kennelijk vraag ik te veel van Access.
Bart
 
BartSr,

taalvrij, wees eens wat duidelijker, nu is het allemaal in een glazenbol kijken die dof is.

U vraagt wat en vervolgens is het weer iets anders.

Omschrijf nu eens duidelijk wat u precies bedoelt en wilt met taalvrij.

Gr. Cor
 
BartSr,

taalvrij, wees eens wat duidelijker, nu is het allemaal in een glazenbol kijken die dof is.

U vraagt wat en vervolgens is het weer iets anders.

Omschrijf nu eens duidelijk wat u precies bedoelt en wilt met taalvrij.

Gr. Cor
wat ik bedoelde is, dat ik het pakket Boeket dat je hier https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/944271-Een-andere-manier-om-BoeKet-te-installeren kunt downloaden zodanig wilde aanpassen, dat alle teksten die in het pakket voorkomen , zoals in dit keuzemenu
Schermafbeelding 2020-12-28 091254.png
uit een bestand haal.
maar zoals je in deze test , waarin ik de door jou regel toepas, ziet
Schermafbeelding 2020-12-27 121558.png
gaat dat kennelijk in access niet, vandaar dat ik er van afzie.
nu ga ik verder met een item "Interesse? " in Google Apps, Libre-/Open Office. hopelijk reageer jij daar op.
bart
 
BartSr,

Je kan de knoppen vullen met tekst die in een tabel staat.
Zorg dat de knoppen oplopend genummerd zijn, dus: Knop1, Knop2, Knop3 enz.

Code:
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
Dim x As Integer

For x = 1 To [COLOR="#FF0000"]3[/COLOR] [COLOR="#FF0000"]'''''aangeven om hoeveel knoppen het gaat.[/COLOR]
    Me("Knop" & x).Caption = DLookup("txt", "I_txt", "id = " & x)
Next x

End Sub

Gr. Cor
 
Wat je nu laat zien in je plaatje gaat inderdaad niet, en zou je m.i. ook niet moeten willen. Captions op een knop (want daar gaat het dus hier blijkbaar om) kun je bij het laden van het formulier prima uitlezen uit een tabel, en vervolgens op een knop zetten. Dat doe ik ook regelmatig (nou ja, regelmatig...) bij db's die in meerdere talen moeten kunnen draaien. Dan heb je dus een vertaaltabel nodig waarin je records maakt voor alle objecten die een vertaling nodig hebben. In het geval van formulieren en objecten moet je dus de volgende data minstens opslaan:
1. Formuliernaam (rapportnaam als je ook rapporten aan wilt passen)
2. Objectnaam (knop, label etc)
3. Taal1 (Nederlands)
4. Taal2 (Engels)
4. Taal3 (Frans) etc.

Vervolgens open je bij het laden van het formulier de tabel tblVertalingen die je filtert op object (Formuliernaam dus) en zet je vervolgens met een lus alle vertalingen in de eigenschap Caption van de objecten die je hebt aangemaakt. Je moet de gebruiker dan dus bij het openen van het formulier wél eerst een taal laten kiezen. Of, als dat niet gebeurt, openen met de standaardtaal (de vertalingen die al op de knoppen staan).

Ik kreeg de indruk dat je de hele exercitie wilde doen omdat je de database wilde converteren naar een ander platform (Linux). Dan werk je dus met een ander database pakket en is het sowieso al de vraag of dat pakket op dezelfde manier werkt als Access, dat een totaalpakket is. De meeste databases (SQL Server (Express), Oracle, MySQL etc) zijn dat níet, en dan heb je dus sowieso al een probleem.
 
Ik zie dat pletter ondertussen een voorbeeldje heeft gemaakt met DLookup. Zou ik zo dus níet doen; maak een recordset en lees die uit. Is een stuk sneller en makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan