Libre Office in het Nederlands

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
Is het ook mogelijk om de layout van Libre Office 7.0.4. in het Nederlands te verkrijgen???
Ik heb het taal pakket gedownload, en geïnstalleerd, maar de layout blijft in het engels, en dit taal ben ik slecht machtig (helaas vroeger niet echt opgelet op school):(
Het betreft een Apple Imac computer met de laatste versie
 
Laatst bewerkt:
^^ Die heb ik juist gebruikt om te installeren echter dan is de interface in het Engels. Ook het taal pakket geïnstalleerd, maar dit brengt geen verandering
 
Dat zou je toch iin de opties moeten kunnen instellen:
lv2I2IQ.png
 
En dat wordt het dus zo... (als ik het vakje open klap staat er de Engelse taal ook bij).
 

Bijlagen

  • LO-NL-taal.JPG
    LO-NL-taal.JPG
    110,3 KB · Weergaven: 114
Laatst bewerkt:
Libre Office opnieuw geïnstalleerd, maar er blijft nog steeds alleen een keuze tussen Engels en USA (zie foto)

30qtb0f7x.jpeg
 
Dank voor je reactie route99.
Ik zal ergens overheen kijken (als leek), maar ik zie nergens de optie om een aangepaste versie te downloaden.
Ik gebruik toch echt de site van uw link, dus waar doe ik iets fout??
Hoe kom ik bij die aangepaste versie?
 
Stond er imho toch goed...
Kies voor aangepaste installatie ipv volledige installatie en kies daar Nederlands en dan zou het ook goed moeten komen.
Dus... niet meteen doorklikken maar goed lezen wat de opties zijn in het installatie menu.


Geen aangepaste versie maar bij het menu voor het installeren kun je kiezen voor "volledig" of aangepaste installatie", dus daar kijk je naar mijn indruk....dus over heen.
Blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig in dit plaatje te begrijpen???
Iig als je dat zo volgt moet het goed komen. Heb gewoon LibreOffice_7.0.4_Win_x64.msi gedownload.
 

Bijlagen

  • Lo-install.jpg
    Lo-install.jpg
    324,4 KB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt:
Stond er imho toch goed...



Geen aangepaste versie maar bij het menu voor het installeren kun je kiezen voor "volledig" of aangepaste installatie", dus daar kijk je naar mijn indruk....dus over heen.
Blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig in dit plaatje te begrijpen???
Iig als je dat zo volgt moet het goed komen. Heb gewoon LibreOffice_7.0.4_Win_x64.msi gedownload.

Bedankt voor je reactie route99, maar zoals u het met de afbeelding laat zien, dat krijg ik absoluut niet te zien, mogelijk zie je dit wel bij een Windows installatie, maar niet bij IoS......
 
Dat kan ik dus niet laten zien..... heb mijn Hacking-tosh afgebroken, was alleen voor een data reddingsactie...

Wel... Google is my friend: Kun je hier wat mee .... wat daar "Spaans" als taal wordt genoemd denk maar dat het dan Nederlands moet zijn....
https://translate.google.com/transl...e-libreoffices-interface-to-spanish&sandbox=1

En deze:
https://translate.google.com/transl...-to-install-a-language-pack-on-mac-os-x-1011/
Goed lezen... kan best lastig zijn als je weinig ervaring hebt.
Zie dus "1 antwoord" onderaan en de opmerking!

1 antwoord
beantwoord op 22 januari 2016
Een deel van een oplossing: de beschreven fout heeft te maken met het feit dat de gebruiker geen software van onbekende bronnen mag installeren. De oplossing is om op control te drukken en de "open" in het menu van de vinder te gebruiken, wat de installatie van het taalpakket mogelijk maakt. Behalve dat er bij het starten van LibreOffice geen optie is om de taal te selecteren in het voorkeurenmenu.
De gebruikersinterface heeft nog maar één optie, en dat is "Standaard Engels VS"

Opmerkingen

Maar na een herstart van LibreOffice is de interface van taal veranderd. OK. Hm

Gijs ( 22 jan '16 ) bewerken

Een kansje?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de filmpjes.
Door tijd gebrek lukt het nu even niet om er mee aan de gang te gaan, dat moet in het weekend dan maar.
 
En na een paar keer goed de filmpjes die hier via jullie aangemeld zijn goed bekeken te hebben ben ik er inderdaad in geslaagd om LibreOffice in het Nederlands te verkrijgen, waarbij mijn dank aan jullie kanjers
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan