synback free

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijland60

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2008
Berichten
18
Hallo, Ik maak elke week een backup van mijn bestanden op de computer naar externe harde schijf.
Nu heb ik wel eens een overzicht gezien (toevallig langs gekomen) van de bestanden van de externe schijf. Op dat overzicht waren de bestanden die alleen nog op de backup stonden en niet meer op de computer anders gekleurd. Ik kan dit echter nergens meet terug vinden in het programma. Kan iemand mijn vertellen waar ik dat vind?
 
Ja, goed. Als je dat middels een kleurverschil kunt zien dan is dat toch goed. En "toevallig langskomen" is vreemd en daar heb je niets aan. Je moet weten hoe het zit bij het maken en herstellen van back-ups. Ik denk dat je met "overzicht" het log-bestand bedoelt. Je selecteert het Profiel > tabblad Taak en Toon log

Heb je mogelijk nog oude logs dan staan deze vermoedelijk in:
C:\Program Files (x86)\2BrightSparks\SyncBack

Overigens jouw profiel is: verwijder niet de bestanden in het doel als ze niet meer in de bron staan. Lijkt mij op een gegeven moment lastig en onoverzichtelijk te worden.
 
Laatst bewerkt:
Het is een beetje moeilijk uit te leggen. Ik kwam dat overzicht een keer tegen toen ik aan het kijken was wat je allemaal kunt doen met synback, maar kan dt overzicht nu nergens terug vinden.
Maar ik ga nog wel eens zoeken, bedankt in elk geval voor het antwoord
 
Jouw uitleg is volstrekt helder en duidelijk. Wat je gezien hebt is het log-bestand. In post 2 staat waar je dat kan vinden maar dat kan per versie iets anders zijn al lijkt mij dat niet waarschijnlijk. Ja, en als je logs wist zijn ze niet aanwezig en niet te vinden. En als Maak geen logbestanden onder Loginstellingen aangevinkt staat, natuurlijk ook niet. Loginstellingen zit onder > Voorkeuren
 
Het was dus niet een logbestand. Het zag eruit als "verkenner", dus een lijst met bestanden
 
Ik kan dit echter nergens meet terug vinden in het programma.

Jij verwijst hier naar SyncBack. Als dat toch een ander programma is, dan heb ik daar geen zicht op. Als je een analyse/gesimuleerd uitvoeren doet krijg je vaak ook een lijst te zien. Die vergelijkt dan bron en doel. Kan best zijn dat dit bij latere versies middels kleuren gaat.

Helaas kan ik dan niet verder helpen.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan