Spammail (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
91
Ik was bezig een concept-email op te stellen en bij het invullen van de BCC tikte ik de letter f in; er verscheen een hele lijst met "fsfsd fsfsd" en daaraan gekoppeld een flink aantal emailadressen van mij onbekende personen. Die adressen staan niet in mijn contactenlijst. Bij enkele andere emailadressen was het begin tot aan het @ correct, maar daarachter adressen die ik niet herken. Kan ik met deze troep iets doen of kan het geen kwaad?
 
Tja, Windows Mail is wat eenvoudig en onoverzichtelijk maar het voegt e-mail accounts toe, om de post tegelijk te kunnen laten zien. Een belangrijke functie is daarbij het verzamelen van echt alle e-mail adressen en deze als suggesties presenteren. De adressen komen voort uit contacten, geadresseerden of afzenders, CC velden en zelfs uit de tekst van e-mails zelf. Zo kunnen het er al snel heel erg veel worden en meestal totaal niet ter zake doende. Ik weet zo niet of de meest gebruikte bovenaan komen te staan, het lijken bij mij de laatst gebruikte te zijn. Misschien heeft u geen mail verstuurd aan personen met een adres welke begint met "fs" en daardoor ziet u dan uitsluitend adressen die in Spam mail stonden of ergens in de tekst van e-mail. Wissen kan je de afzonderlijke regels in Outlook wel maar in Windows 10 Mail niet. Naar mijn weten is er geen bestand te wissen of een register ingang te veranderen om de suggesties kwijt te raken. Alleen jou e-mail account los maken van Windows 10 Mail. Er zijn misschien andere programma's die e-mail laten gebruiken en accounts kunnen koppelen. Een andere benadering is dat u meer of langer kan gaan e-mailen en de beste suggesties komen dan bovenaan te staan waarbij u de onzin suggesties minder gaat zien. Voert u de eerste twee letters in van info@ dan ziet u waarschijnlijk betere suggesties dan bij fs.
 
Staan die voorgestelde adressen misschien in de Personen app?
 
De voorgestelde adressen staan niet in de personenapp van windows mail. De emailadressen die verschijnen als je fsfsd intikt zijn dat gehackte adressen? of nepadressen? Overigens als het geen kwaad kan, dan kan ik er wel mee leven hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan