Access map met submappen aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkJansen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2017
Berichten
4
Bij aanmaken van een nieuwe klant wil ik direct een mappenstructuur voor het klantdossier aanmaken. Het aanmaken van de hoofdmap (NaamBedrijf_Plaats_Klantnummer) gaat goed, echter lukt het me niet om de submappen (PDF_bestanden en Machines) aan te maken in de hoofdmap

Code:
Private Sub KlantMap_Click()
Dim fs As Object
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not fs.FolderExists("C:\Users\Dirk\Documents\D-base\ClassicParts\KlantenDossier\" & Me.NaamBedrijf.Value & "_" & Me.Plaats.Value & "_" & Me.Klantnummer.Value) Then
    MkDir "C:\Users\Dirk\Documents\D-base\ClassicParts\KlantenDossier\" & Me.NaamBedrijf.Value & "_" & Me.Plaats.Value & "_" & Me.Klantnummer.Value
    MsgBox "Dossiermap aangemaakt (C:\Users\Dirk\Documents\D-base\ClassicParts\KlantenDossier)"
Else: MsgBox "Dossiermap kan niet worden aangemaakt, deze map bestaat al"
End If
End Sub
 
Geen verstand van, maar is dat dan niet:
Code:
Private Sub KlantMap_Click()
Dim fs As Object
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If Not fs.FolderExists("C:\Users\Dirk\Documents\D-base\ClassicParts\KlantenDossier\" & Me.NaamBedrijf.Value & "_" & Me.Plaats.Value & "_" & Me.Klantnummer.Value) Then
    MkDir "C:\Users\Dirk\Documents\D-base\ClassicParts\KlantenDossier\ & Me.NaamBedrijf.Value & "_" & Me.Plaats.Value & "_" & Me.Klantnummer.Value\PDF_bestanden en machines\"
    (C:\Users\Dirk\Documents\D-base\ClassicParts\KlantenDossier)"
Else: MsgBox "Dossiermap kan niet worden aangemaakt, deze map bestaat al"
End If
End Sub
 
Op deze wijze maak je de Dossiermap met 1 sub map. Het is mijn bedoeling om in de Dossiermap 2 submappen te maken
1) PDF_bestanden
2) Machines
 
Dus deze werkt wel en maakt de map "PDF_bestanden en machines" aan? Zo ja, dan zet je toch gewoon een tweede opdrachtregel in de code. Lukt het niet, kan ik je niet verder helpen. Je moet echt kennis van de code hebben wil je dit oplossen.
 
De sub map "PDF_bestanden en machines" wordt niet aangemaakt, bij toevoegen van een sub map in het script, dan loopt het script vast, ik denk door de expressie van de dossiermap
C:\Users\Dirk\Documents\D-base\ClassicParts\KlantenDossier" & Me.NaamBedrijf.Value & "_" & Me.Plaats.Value & "_" & Me.Klantnummer.Value

of inmiddels aangepast in;

C:\Users\Dirk\Documents\D-base\ClassicParts\KlantenDossier" & Me.[NaamBedrijf] & "_" & Me.[Plaats] & "_" & Me.[Klantnummer]
 
Laatst bewerkt:
Maak het jezelf een beetje makkelijk.

Lange dingen die meermaals voorkomen zet je in een variabele. De submapjes zet je in een array en je houdt een korte overzichtelijke code over.

Code:
Private Sub KlantMap_Click()
  Dim c00 As String, j As Long, x
  
  c00 = "C:\Users\Dirk\Documents\D-base\ClassicParts\KlantenDossier\" & Me.NaamBedrijf.Value & "_" & Me.Plaats.Value & "_" & Me.Klantnummer.Value
  x = Split("PDF_bestanden Machines")
  
  If Dir(c00, 16) = "" Then MkDir c00
  For j = 0 To UBound(x)
    If Dir(c00 & "\" & x(j), 16) = "" Then MkDir c00 & "\" & x(j)
  Next j
End Sub

MsgBox "Dossiermap kan niet worden aangemaakt, deze map bestaat al"
lijkt mij een overbodige melding.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan