Oamei gratis versie vs. de betaalde

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Hallo, Ik gerbuik Oamei gratis versie backup. De C: schijf is ong. 298 GB groot.


Mijn pc is een Frankenstein pc die ik gebruikt heb gekocht en heb uitgebreid.

Fx 8150 Zambezi 32 nM techn.
24 Gb ram geheugen 662
Msi 990 FXA
Radeon 470 8 Gb
SSD Samsung 860 EVO 500 GB

en als backup medium een 1.5 TB WD Elements 10B


Als ik de C: schijf wil backuppen dan duurt dat al gauw 2 1/2 uur.


Mijn vraag is nu of iemand ervaring heeft met de snelheid van de gratis versie tot de gekochte versie. Is er een merkbaar verschil in snelheid grats vs. gekochte Oamaie versie?
 
Waarom test je het niet uit met de trialversie. Na afloop van de trialperiode zal hij wel vanzelf terugvallen naar "free"
Zelf gebruik ik Macrium Reflect free. Daarover zegt Computer totaal: "Het maken van een schijfimage is zo gebeurd. Ook het herstellen verloopt vlekkeloos en behoort tot een van de snelste herstelacties."
 
Laatst bewerkt:
Waarom test je het niet uit met de trialversie. Na afloop van de trialperiode zal hij wel vanzelf terugvallen naar "free"
Zelf gebruik ik Macrium Reflect free. Daarover zegt Computer totaal: "Het maken van een schijfimage is zo gebeurd. Ook het herstellen verloopt vlekkeloos en behoort tot een van de snelste herstelacties."

Ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Zal het zeker uitproberen en zal de resultaten hier melden.

Dank!
 
Ik neem aan dat het om Aomei gaat. Hoe groot is die C dan in GB (in gebruik)? En zijn de instellingen wel goed?
 
at Senso, zie de eerste regel. De C: schijf in ong. 300Gb groot.
 
Maakt geen ... uit hoe groot de schijf is, je maakt een image van het besturingssysteem wat erop staat, daar de grootte van wordt ge-back-upt en die altijd naar een andere schijf.
 
Heb je ook al je data op de C:schijf staan of zijn dat bv. games? Alles inclusief data? Dan zou ik dat niet zo doen. Je denkt dan een back-up te hebben maar als je een al wat oudere image terug moet zetten ben je al je nieuwe data van sinds de back-up toch kwijt.
 
De grootte maakt wel wat uit, want ik heb een grootte van 60GB in gebruik en dat duurt 10 tot 15 minuten.
De C: schijf is ong. 298 GB groot.
Daar heb ik dan over heen gelezen. Duidelijk is dat dit niet alleen het besturingssysteem omvat maar ook data. Afhankelijk van de soort (grootte) bestanden en het systeem zou deze back-up 1,5 tot 2 uur kunnen duren. Maar goed zoals Veng aangeeft, heb/krijg je zo een onwerkbare situatie. Dus een andere werkwijze kiezen.

backup medium een 1.5 TB WD Elements

Kijk eens even of onder Eigenschappen (vd schijf) > Hardware > Eigenschappen > Instellingen wijzigen > Beleidsregels > Betere prestaties aangevinkt staat.
 
Laatst bewerkt:
@Lange Pier: idiskhome, een mooie tool, met gratis versie, jammer dat alleen MBR ondersteund wordt.
GPT/UEFI komt toch wel regelmatig voor, zeker UEFI.
 
@Lange Pier: idiskhome, een mooie tool, met gratis versie, jammer dat alleen MBR ondersteund wordt.
GPT/UEFI komt toch wel regelmatig voor, zeker UEFI.

Helemaal niet belangrijk als je een systeempartitie back-upt.
 
Dat is dan dus meteen de beperking. Als men daar mee leven kan? Voor een bootschijf vind ik dat wel een vervelende beperking.
 
Ach, een gegeven paard....
En is alleen van belang bij klonen of een schijf back-up, die je nooit maakt, een systeem back-up in een incrementele scheduler is van toepassing.
 
Systeempartitie van 40GB geback-upt op een andere pc, kwartiertje, elke dag de aanvulling zal een paar minuten zijn, nooit naar gekeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan